Ämne: 40mm tjock rostfri diskbänk ? Skrivet av: Martin 2005-11-18 11:34:04
Är det någon som vet var man kan köpa eller beställa en 40mm tjock diskbänk ? Vi har en 38mm skiva och vill inte ha en infälld utan en traditionell. 30mm fungerar ju men 40mm blir snyggare
Anmäl opassande inlägg:
Ämne: Svar på 40mm tjock rostfri diskbänk ? Skrivet av: OA 2005-11-18 15:07:35
Jag skall just till att beställa en diskbänk 40 mm. STALA heter fabrikatet och seven modllen.
Anmäl opassande inlägg:
Ämne: Svar på 40mm tjock rostfri diskbänk ? Skrivet av: Köksarkitekt 2005-11-19 14:16:21
Hej.
Jag tycker att du ska välja en måttanpassad diskbänk från Franke. Då kan man välja tjocklek, längd och utförande på hoar till samma pris som en standard diskbänk.
Beställnings underlag finns på Frankes hemsida.
Anmäl opassande inlägg:
Ämne: Svar på 40mm tjock rostfri diskbänk ? Skrivet av: Varför inte en Blanco!! 2005-11-21 08:03:56
Kolla även in rostfria lösningar från BLANCO, ett tips!!
www.blancosverige.com
Anmäl opassande inlägg:
Ämne: Svar på 40mm tjock rostfri diskbänk ? Skrivet av: fredrik 2005-11-27 20:18:46
decosteel finns också ...
Anmäl opassande inlägg:
Ämne: Svar på 40mm tjock rostfri diskbänk ? Skrivet av: callertino 2005-11-28 03:13:54
Jag måste säga att Decosteel gör de allra snyggaste diskbänkarna med infällda hoar. Outstanding. Välj inte hoar som är helt fyrkantiga bara, där är franke bättre. Gå in och kolla på www.decosteel.se och kolla på utställningsbilder
Anmäl opassande inlägg:
Ämne: Svar på 40mm tjock rostfri diskbänk ? Skrivet av: callertino 2005-11-28 03:15:31
Såg att det inte var intressant med infällda hoar, synd. Det är grymt läckert.
Anmäl opassande inlägg:
Ämne: Svar på 40mm tjock rostfri diskbänk ? Skrivet av: Martin 2005-12-02 09:01:02
Tack alla för bra svar. Det slutade faktiskt med en Franke bänk. Kanonkvalite till ett bra pris !
Anmäl opassande inlägg:
Ämne: Svar på 40mm tjock rostfri diskbänk ? Skrivet av: Sune 2009-12-10 23:24:15
Hej! även om detta är en gammal tråd så kan jag verkligen rekommendera AB Landskrona Rostfria! Kanon nöjd!
Dessutom säljer dom både Blanco och Franke produkter.
http://www.ablandskronarostfria.se/
Anmäl opassande inlägg:
Ämne: Svar på 40mm tjock rostfri diskbänk ? Skrivet av: Banarne 2009-12-16 21:36:51
Purus i Smålandsstenar är störst i Sverige på måttanpassade diskbänkar i rostfritt. Alla varianter och längder med en otrolig kvalit. Säljer via köksbutiker som Marbodal, Tibro Kök, Kvänum mm mm mer info på www.purus.se De kan tipsa om en butik i din närhet.
Anmäl opassande inlägg:
Ämne: Svar på 40mm tjock rostfri diskbänk ? Skrivet av: Jens 2009-12-17 09:16:16
kolla med STALA.SE Dem har bra priser, och bra kvalitet.
Anmäl opassande inlägg:
Ämne: Svar på 40mm tjock rostfri diskbänk ? Skrivet av: ela 2009-12-17 14:55:15
Alla ovan nämnade tillverkare kan tillverka 40mm tjocka diskbänkar efter din önskan och det finns många till. Fråga din kökskonsultant vad han tänka beställa. Alla leverantörer har olika sorter på diskbänkarna, det finns olika sortiment med olika varumärke från en och samma tillverkare. Det finns skillnader i själva produkten "rostfria diskbänkar", t ex. finns olika kraftiga underlimmningar på diskbänkarna, olika tjocka plåt. Det finns diskbänkar där disklådorna limmas in i stället för att svetsas. Som kund kan man vara helt överraskad att få ifrån en ett pris och från en annan sida ett pris som är dubbelt så mycket. Det är väldigt svårt att bedömma. Därför ska man alltid kolla med säljaren eller på webben och skriva ner vad man ska få eller vad man är ut efter. Låg pris betyder så klart att det är en mycket enklare bänk måste inte vara dåligt kvalite. Jag tycker att det är med rostfria diskbänkar som med så mycket annat - man få det man betala för.