[ANNONS] 
http://www.marbodal.se
START KÖKSNYHETER TIPS & IDÉER KÖKSREPORTAGE BRANSCHNYHETER FORUM FOTOGALLERI ANNONSERA

Köksforum   Badrumsforum   Villaforum   Energiforum   Byggforum   Trädgård   Golvforum   Båtforum  
Tråden 'Ångugn' innehåller 13 inlägg.  
  Köksforum >>  Ångugn >>    
 Ämne: Ångugn
 Skrivet av: Ångkokare... varje dag 2005-11-14 23:30:11
Ville bara säga att en ångugn (nu använd i cirka 2 månader) har förändrat mitt synsätt på livsmedel nu blir allt gott, gott och nyttigt, nyttigt... T.o.m. den vardagliga ångkokta potatisen smakar nyupptagen och sommarfräsch mitt i den mörka hösten. Mieles VitaSteam till ett överkomligt pris rekommenderas (ång )varmt!

Ämne: Svar på Ångugn
 Skrivet av: Patrik 2006-04-24 15:05:47
Ville bara ställa en fråga med anledning av din entusiasm angående din Steam ugn. På vilket sätt har din syn på livsmedel förändrats?. Är själv sugen på att köpa en Miele Steamer, men jag tycker att den är lite dyr. Vore dock tacksam för erfarenheter kring ångkokande.

Skrivet av: Eliza 2006-06-06 12:01:47
Även jag har kikat på ånga. Dessa som är nedfällda i bänken, inte själva ugnen. www.gaggenau.com /Nyfiken

Skrivet av: Maria 2007-04-17 16:28:05
Hej! Miele har jätte bra vitvaror. Men när det gäller ångkokare så måste man bara köpa en Gaggenau ångugn. Det är vad alla kockar alltid har haft i sitt kök när dom lagar mat. Den är direkt ansluten till vatten och man kan laga fantastisk god och nyttig mat. Lycka till / hälsningar En som jobbar i branschen.

Skrivet av: aöb 2007-09-06 11:13:57
Kan någon tipsa mig om lite recept med mat lagade i ångugn. Vi har ugn med ångfunktion men vet inte riktigt hur den fungerar.

Skrivet av: Carina 2007-10-01 16:26:35
Har haft en ångugn nu i 12 år, det finns inge bättre. Du kan använda det till det mesta, baka, kött och potatis mm.

Skrivet av: arkitekt i djungeln 2007-11-23 11:33:47
Jag funderar på att köpa en ångugn från siemens för 11000 för att jag fått presentkort där. Men jag kanske ska satsa på en bättre vanlig ugn. Jag har inte råd med båda. Vad säger ni som vet. Kan jag bara ha en ångugn?

Skrivet av: Nybyggare 2008-01-04 17:43:21
Hej, Vi bygger nytt hus och skall välja vitvaror. Jag har en önskan om en ångugn, men har lite svårt att motivera min "dyra" önskan. Finns det någon prisvärd mellanklass variant, eller måste man slå på stort? Bör man ha två ugnar eller räcker det med ångugnen? Hur skall jag övertyga min sambo om att vi bör satsa på en ångugn?

Skrivet av: kök_en_materialsport 2008-08-27 21:11:06
har någon erfarenhet av elektroluxhusqvarnas ångugn i fullstorlek :www.hemprodukter.husqvarna.senode146.aspprodid14468med ett pris på 13800 med rabatter antar jag att denna blir väsentligt billigare än gaggenau som nämndes ovan.jag funderar bl.a. över att ugnens max-temperatur är 230 c. räcker detta eller kommer jag att ha maträtter som inte går att laga ens om jag använder varmluft

Skrivet av: D 2008-10-08 14:10:12
Tänk på att det finns ångugnar och ugnar med ångaDet innebär oftast att de lite billigare varianterna bara fuktar det som tillagas i ugnen med ånga. Medans de dyrare ångugnarna tillagar maten med ångaTänk på att man alltid får vad man betalar för

Skrivet av: Anette 2008-10-10 19:22:35
Vill också hör om någon har åsikter om Elektrolux ångugn

Skrivet av: Magnus på matlyckan.blogspot.com 2010-08-01 13:49:47
Hej,

det här tycker jag är de stora nackdelarna med ångugn.

- Ångugnen har en uppstarts och avsvalningstid vilket gör kortare ångning opraktisk för kortare tillagning
- Det är svårt att tillaga råvaror med olika lång tillagningstid
- Trögheten i ånggenereringen gör det oanvändbart för bakning
- Ugnen har maxtemperatur på 230 grader
- Det finns väldigt få kokböcker som skriver om ångugn

Sen finns det många fördelar också. Du hittar mer på vår matblogg http://matlyckan.blogspot.com/2010/08/angugn-test-fordelar-nackdelar-recept.html