Ämne: Diskställ Skrivet av: Smultron 2010-10-18 16:15:53
Har du haft det problemet att all diska inte får plats i diskstället? Det har jag och jag blir galen varje gång jag måste avbryta diskningen för att torka den rena disken för att göra plats.
All vatten som samlas under diskstället är också ett problem som jag har eftersom min bänkskiva är av trä och suger åt sig allt vatten, vilket inte är så bra.
Är det någon som har en bra lösning på hur jag kan göra för att vattnet inte ska samlas under diskstället?
Eller finns det kanske redan ett super diskställ att köpa?
Anmäl opassande inlägg:
Ämne: Svar på Diskställ Skrivet av: disksmart 2010-10-18 16:26:32
Själv har jag sågat bort med sticksåg, iof sig gamla skåp en del av nedersta hyllan i skåpet över diskbänken, lagt diskgaller med skumgummi under. Det suger upp överblivet diskvatten - disken står snyggt undanställt i skåpet i diskstället, och droppar det...ja då kommer det ner på diskbänken :!
Anmäl opassande inlägg:
Ämne: Svar på Diskställ Skrivet av: Smultron 2010-10-20 18:18:19
Aha det lät praktiskt och så är disken redan undanställd i skåpet.
Det jag brukar göra för att vattnet inte ska förstöra min bänkskiva är att jag lägger en bricka under som vattnet samlas på. Problemet med det är dock att ibland blir det för mycket vatten så det rinner över lite.
Anmäl opassande inlägg:
Ämne: Svar på Diskställ Skrivet av: poe 2010-11-01 17:27:46
Standard i finland
Anmäl opassande inlägg:
Ämne: Svar på Diskställ Skrivet av: Ananya 2011-04-28 15:02:01
Jag har hittat diskställ att sätta in i överskåpet hos www.koksentre.se Dom finns i Täby.