[ANNONS] 
http://www.marbodal.se
START KÖKSNYHETER TIPS & IDÉER KÖKSREPORTAGE BRANSCHNYHETER FORUM FOTOGALLERI ANNONSERA

Köksforum   Badrumsforum   Villaforum   Energiforum   Byggforum   Trädgård   Golvforum   Båtforum  
Tråden 'En stor ho eller en stor och en liten?' innehåller 4 inlägg.  
  Köksforum >>  En stor ho eller en stor och en liten? >>    
 Ämne: En stor ho eller en stor och en liten?
 Skrivet av: Fisken 2009-08-26 21:31:05
Är det någon som kan råda mig om vi ska välja en stor ho 5040 eller istället 1 1/2 ho, dvs den stora lådan är då 3440 och den lilla 1840. Vilket är mer praktiskt?

Ämne: Svar på En stor ho eller en stor och en liten?
 Skrivet av: Insatt 2009-08-26 22:18:22
Hej,

Jag jobbar med kök och det är en ganska vanlig fråga.

Själv föredrar jag 1frac12 ho. Jag använder den lilla till att lägga ner bestick, tallrikar, glas mm i ok- den rymmer inte mycket, men i alla fall och då har jag fortfarande en ho tom/ledig.

Tycker också det är skönt att kunna ha en ho fri till att hälla av pastavatten eller låta ett durkslag rinna av. Jar jag ingen erfarenhet av en stor ho men min svägerska har det och är jättenöj. Själv skulle jag fylla den till kanten och det skulle spruta vatten runt om i köket- för det är ju vad som händer då det ligger saker ivägen. Men- har kunder som tycker det är värdelöst med den lilla hon antar att de helst hade behövt 2 stora hoar- , det ryms ju inte alltid .
En stor ho är ju skönt när man skall diska plåtar och stora kastruller.

Vet inte om det var mycket hjälp?! Jag gillar min lilla i alla fall- diskborsten ligger i den och när stora hon är full i disk så kan jag spola i den lilla.

Kolla olika hoar för vissa leverantörer/modeller har en liten ho som är är väldigt liten.

Jag brukar i första hand använda mig av Intras, Franke har någon bra- Blanco också.

Lycka till!

Skrivet av: Insatt 2009-08-26 22:20:55
Oj vad stavfel det blev :-

Blev ngt konstigt också. Skulle skriva: Själv föredrar jag 1frac12 en och en halv ho.

Skrivet av: Köksmontören 2009-08-26 22:39:27
Personligen tycker jag att detta är helt och hållet beroende på hur man är som person och vad man gillar.

Jag hade föredragit en rejäl balja då vi ändå aldrig samlar disk i och på vasken...

Sen å andra sidan... jag hänger ju inte alltför mycket i det rummet ändå mer än när det vankas mat... hehe

Mvh

www.koksmontoren.com