Är det någon som har någon erfarenhet av ett epoq kök?
Anmäl opassande inlägg:
Ämne: Svar på epoq Skrivet av: Halv-amatören 2007-10-22 11:49:37
Epoq är ju ett "lågpriskök" som konkurrerar med i första hand IKEA och Kvik och erfarenheterna av detta köks varierar (som med alla andra kök) beroende på var och när man har köpt det. Är du lite händig och tycker att du hittar det som du vill ha hos Epoq så why not? Om man skall lägga in kvalitétsaspekter på Epoq så borde ju rimligtvis ett kök i den lägre prisklassen vara en aning enklare i sitt utförande och kvaliten aningen lägre precis som i de flesta sammanhang. De flesta köksaktörerna har från tid till annan problem med kvaliten och precisionen i sina köksleveranser. Där man kan se stora skillnader mellan aktörerna är väl på det sätt (och på vilken tid) som man hanterar sina reklamationer
Anmäl opassande inlägg:
Ämne: Svar på epoq Skrivet av: Kundservicechef på Epoq AB 2007-11-28 16:24:48
Hej,
Det stämmer att vi säljer ”lågpriskök”, men därmed inte sagt att kvalitén inte är hög. Vår verksamhet skulle inte kunna fortgå om vi sålde kök av dålig kvalitet.
En orsak till att priserna kan hållas nere är att kunderna monterar sitt kök själva.
Anmäl opassande inlägg:
Ämne: Svar på epoq Skrivet av: Driver köksföretag. 2007-11-30 07:33:32
Hej Kundservicechefen,
Det är ju inget unikt koncept att kunden ansvarar för monteringen själv. Det gäller ju nästan alla köksmärken i sverge, däremot levereras många andra kök med monterade stommar vilket fördyrar. Men monteringen är ingen kostnadsbesparing, skillnaden mellan ett lågpriskök typ IKEA & Epoq jämfört med lite dyrare kök, typ Ballingslöv, Hagaköket och jättedyra kök ála Tibro & Kvänum, ligger ju naturligtvis på annat håll. Det finns ju bara 3 ställen där det kan skäras: marginalen, servicen eller kvalitén. Marginalen fattar ju viken idiot som helst att man inte kan skära i. Nu är inte detta någon kritik, för jag tycker att både Epoq och Ikea är jäkligt duktiga i sin nisch, billiga kök, men påstå inte att det är hög kvalité ni säljer. Själv säljer jag lite mer påkostade kök i prisnivå med Ballingslöv. Jag är ofta inne på Rusta i Länna, och miljöskadad som man är kollar jag alltid era utställningar där och slås av samma sak varje gång, nämligen hur dålig finnish det är på era luckor. Hade våra luckor sett ut som era hade vi fått reklamera hela köket. Men i och med att er prisbild tycker jag att det är helt ok. Man får alltid vad man betalar för. Det är inte alla som har budget till att handla kök hos oss där priset hamnar på 75-150 k. Det är kanon att det finns billiggare och enklare alternativ, men påstå inte att det är samma sak.