Ämne: Erfarenhet av Lapital?
Skrivet av: nytt kök snart?! 2010-02-28 22:29:55
|
Någon som har erfarenhet av Lapital bänkskivor i Järfälla? Någon som har en Technostone bänkskiva,hur är den?
|
Ämne: Svar på Erfarenhet av Lapital?
Skrivet av: Peter 2010-03-08 21:05:54
|
Jag har köpt marmorskivor av Lapital och är mycket nöjd med resultatet.
Bra kvalitet som låg långt under motsvarande offerter från andra köksleverantörer. Framförallt inkluderades allt kring leverans och montering, vilket brukar kunna dra iväg.
Peter
|
Skrivet av: Åsa 2010-07-22 00:26:59
|
Jag beställde tecknostone från Lapital i juni. Superbra service och de höll leveranstiden. All montage och kringarbete ingick. Om ett år kan jag säga vad technostone-stenen tål men den är urtjusig. Men jag rekommenderar dem som stenförsäljare.
|
Skrivet av: Besviken kund 2011-07-16 19:06:04
|
Vi beställde marmorskivor av Lapital. Leveransen tog totalt 7 veckor istället för utlovade 2. Vidare var kvaliteten under all kritik. Varje gång jag tittar på vår köksbänk blir jag ledsen. De marmorskivor som vi fått installerade är "grådassiga", fläckiga och ser ut att innehålla stenspackel i mängder. Vi framförde naturligtvis vår kritik på plats och i efterhand men möttes av döva öron. Tyvärr kommer vi få leva med dessa skivor ett bra tag då det kommer bli mycket dyrt att ta bort och börja om från början. Men jag avråder starkt från att ha med Lapital/bänkskivor.se att göra.
|
Skrivet av: PS 2011-07-21 22:16:25
|
Alla företag har reklamationer, men få kan hantera dessa. Jag har varit i kontakt med flera som använder samma råmaterial som Lapital. Granit Skivor Scandinavia /www.granitexperten.se är ett företag som verkar hantera sina reklamationer på ett föredömligt sätt. Vi har pratat med flera kunder till granitexperten och alla har varit otroligt nöjda. Vi skall nu i veckan lägga vår beställning hos dem. De säger att de alltid levererar inom 2 veckor och samtliga som vi pratat med har sagt att de lyckats hålla leveranstiden samt att de är väldigt noga när de mäter upp köket. Vi får se om vi blir lika nöjda som alla andra av deras kunder.
|
Skrivet av: PN 2011-08-19 21:07:03
|
Ja då har vi haft våra nya bänkskivor ett tag. Jag vill bara bekräfta att alla som har handlat av Granit Skivor Scandinavia och som är super nöjda de har verkligen rätt. Vilken service, vi hade bokat in dem till kl 15:00. Kl 14:20 ringde de och sade att de troligtvis blev något sena. Så blev inte fallet, de kom i tid men aldrig förr har jag varit med om en hantverkare som ringer och talar om att han blir sen. Stort plus till dessa killarna. Skall vi byta bänkskiva i framtiden så finns där bara ett val. Granit Skivor Scandinavia. Anledningen är flera, bra pris men inte lägst på marknaden de har däremot en sälj och serviceorganisation som ingen annan ens kommer i närheten utav. Glöm alla lågprisbolag som Diapol, Granitop, Tresten, Graniteset-stor varning för just detta företag som agerar oerhört o proffsigt.
|
|