[ANNONS] 
http://www.marbodal.se
START KÖKSNYHETER TIPS & IDÉER KÖKSREPORTAGE BRANSCHNYHETER FORUM FOTOGALLERI ANNONSERA

Köksforum   Badrumsforum   Villaforum   Energiforum   Byggforum   Trädgård   Golvforum   Båtforum  
Tråden 'Färgat kök?' innehåller 15 inlägg.  
  Köksforum >>  Färgat kök? >>    
 Ämne: Färgat kök?
 Skrivet av: rallarsving 2009-04-21 13:22:20
Har märkt att det börjar bli mer och mer färgade kök, är det något tillfälligt eller kan man installera in ett rött kök och känna att det står sig om 10 år?

Ämne: Svar på Färgat kök?
 Skrivet av: Snusförnufitg 2009-04-21 13:52:34
Det är väl högst individuellt?

Känner man att man giller färgen och inte tänkt sälja sin bostad på länge så väljer man väl vad man vill?

Har du dock tänkt att byta bostad om några år eller kanske man ska passa sig för "de senaste modefärgerna"!

Skrivet av: Liselott28 2009-04-21 14:49:44
Jag har ungefär samma funderingar! jag skulle vilja ha fotokakel bakom vasken, med en bild på ett vattenfall!

Men känns som det kan vara något som går ut tiden, och jag personligen har inte planer på att bo kvar här hela livet?

Skrivet av: fröken.Enkel 2009-04-23 10:42:24
Ett kök ska vara vitt, helst grovkök.

Färgade kök och sånt fotokakel känns som en fluga.

Nej håll det stilrent!

Skrivet av: Linnea 2009-04-29 09:31:20
min granne har ett helrött kök, med svarta detaljer. jag hade aldrig vågat! men gud så snyggt det är

så mitt vita kök känns väldigt tråkigt just nu:

Skrivet av: Gammeldags 2009-05-05 10:16:01
jag hade hellre valt haft ett tältkök än ett svart/rött kök!

kök ska vara vita.

Skrivet av: Egoisten 2009-05-05 15:53:38
skall du göra om köket är det väl för att du vill förnya dig, och därmed trivas i köket, eller?
Gör då det som du själv vill ha det, för när/om du säljer kommer köparen ändå att ändra till sin smak.

Skrivet av: Richard Svennebanan 2009-05-15 11:28:05
håller med egoisten, att skaffa ett färgat kök är ens egna val, och huvudsaken är att du ska trivas där för stunden!

Så, go for it!

Skrivet av: Tova 2009-05-18 15:00:24
man måste ju endå tänka på att köket är en del av huset/lägenheten som kommer hänga med ett tag och inget man byter varannat år.

Ett färgat kök är lite "extremt" och sticker lite i ögonen på visa, därför tycker jag man ska tänka en gång extra. visst faller avgörandet på din egen smak, men ska du flytta kan ett rött kök sänka marknadsvärdet

Skrivet av: RolandMäklare 2009-05-28 16:56:28
det var det dummaste jag hört! Självklart ska man gå efter sin egen känsla och det man själv känner. Det finns väl ingen som skulle låta bli att köa ert hus/lägenhet pga att köket har fel färg? om helheten som sådan faller köparen på läppen kommer inte ett rött kök stoppa dem! KÖR PÅ!

Skrivet av: folke 2009-06-01 22:00:03
Appropå snygga röda kök kolla in länken - http://www.harjedalskok.se/?id=67.....

Självklart ska man välja kök med hjärtat, gillar man rött så gör man!

Skrivet av: Paul 2009-06-07 18:20:16
Alternativet är annars att välja någon detalj i t.ex rött som är lättare och billigare att byta om man tröttnar.
Byggde ett vitt kök med röd glasskiva istället för kakel och det blev riktigt häftigt faktiskt.

Mvh

http://www.koksmontoren.com