[ANNONS] 
             START     KÖKSNYHETER     TIPS & IDÉER     KÖKSREPORTAGE     FORUM     FOTOGALLERI     ANNONSERA     SPARA VATTEN   
Utställningar
HITTA OLIKA VARUMÄRKEN
 Blandare
 Bänkskivor
 Diskbänkar
 Diskmaskin
 Fix-Fog-Lim
 Golv
 Golvvärme - Värmegolv
 Grovköket
 Kakel - Klinker
 Kyl-Frys
 Köksbelysning
 Köksinredningar
 Köksluckor - Utbytesluckor
 Kökstillbehör
 Spis-Häll
 Spiskåpor & Köksfläktar
 Ugn-Micro
 Vinkyl-Ismaskin
 Vitvaror

Hitta hantverkare

INSPIRATION
 Fotogalleri
 Köksblogg
 Köksnyheter
 Tips & idéer
 Köksreportage
 Köksguiden
 Fråga experten

INFORMATION
 Forum
 Tillverkarregister
 Butiksregister
 Press
 Annonsera
 Om Köksportalen
 Kontakta oss
 Hitta på sidan
 Tipsa en vän
Tipsa en vän om Köksportalen!
Fyll i formuläret nedan om du vill tipsa någon du känner om Köksportalen.
Din väns namn:

Din väns e-post:

Mitt namn:

Min e-post:

Gör till startsida
 Gör till favorit
 Rita ditt kök
 Nyhetsbrev
 Startsidan

NYHETSBREV
Prenumerera på vårt nyhetsbrev och ta del av nyheter, tips, artiklar och inspiration.

>Se tidigare nyhetsbrev  
Fyll i din e-postadress

ANDRA PORTALER

Köksforum   Badrumsforum   Villaforum   Energiforum   Byggforum   Trädgård   Golvforum   Båtforum  
Tråden 'Fläck på stenbänkskivan' innehåller 8 inlägg.  
  Köksforum >>  Fläck på stenbänkskivan >>    
 Ämne: Fläck på stenbänkskivan
 Skrivet av: kimmen 2008-08-21 20:55:03
Jag har en assolut svart stenbänk skiva som jag bakade bullar på här om dagen. Det var en vanlig bulldeg men jag hade riven äpple i också. Efter baket blev det en ljusare fläck. Vet någon vad detta kan bero på och hur får jag bort den

Ämne: Svar på Fläck på stenbänkskivan
 Skrivet av: Bertil 2008-08-22 07:53:00
Säljer själv kök och granit,och man brukar ju inte rekomendera ljus granit på grund av att graniten är ju porös...det finns alltså små hål i granit.så spiller man rödvin eller rödbetssallad brukar det bli fläckar.Men Nu har du en svart Granit,men det kan vara samma där..du har säkert fått in nått i porerna däremot så vet jag inte hur man kan få bort det.

Skrivet av: Stenhandlarn 2008-09-11 20:36:55
Granit är tåligt, även de ljusare sorterna. Däremot finns det annan sten som suger åt sig vätska och bildar fläckar. Ex på sådan sten är marmor och kalksten. Är det fråga om granit så är det bara att ta rejält med Yes diskmedel blandat med vatten och sen torka rent och torrt. Även om det är svart sten så finns det även andra svarta stensorter än just granit. Notera även : Är det fråga om helsvart sten är det kanske egentligen inte granit ens om den är köpt som granit. Granit är en sak som handelsvara och en annan sak som term:-

Skrivet av: Bertil 2008-09-12 16:49:44
Granit är porös så har du en ljus granit och spiller ett vinglas så har du en fläck i porernadet har jag erfarenhet av...

Skrivet av: Z 2008-10-11 11:34:23
Köp granit olja av något kök eller sten företag och olja in din stenskiva. Ökar glansen och täpper porerna

Skrivet av: Lasse 2008-12-05 16:42:23
Säljer granit. Skura med blandning av såpa och vatten. Man ska ha en sprayflaska med såpvatten och göra rent skivorna lite då och då. Då fetter du in skivorna och inga giftiga kemikalier tillsätter du.

Skrivet av: Lasse 2008-12-05 16:43:31
Säljer granit. Skura med blandning av såpa och vatten. Man ska ha en sprayflaska med såpvatten och göra rent skivorna lite då och då. Då fetter du in skivorna och inga giftiga kemikalier tillsätter du.

Skrivet av: Familjen Andersson Järfälla 2008-12-12 10:08:10
Kan rekommendera den svarta granitskivanom man nu tycker om denNero. Hade detta i vårt förra kök, hade inga fläckar på den. Kan vara så att dem ljusare syns mer.

Välj län
Välj kommun