[ANNONS] 
http://www.marbodal.se
START KÖKSNYHETER TIPS & IDÉER KÖKSREPORTAGE BRANSCHNYHETER FORUM FOTOGALLERI ANNONSERA

Köksforum   Badrumsforum   Villaforum   Energiforum   Byggforum   Trädgård   Golvforum   Båtforum  
Tråden 'Förbannad' innehåller 15 inlägg.  
  Köksforum >>  Förbannad >>    
 Ämne: Förbannad
 Skrivet av: Charlotte L. 2008-11-12 19:50:51
Har köpt ett kök från ett företag i stockholm. I köpet ingick montage för halva priset. Vi hade flera offerter. Men som vanligt faller man för det billigaste.När köket skulle monteras, kunde ingen av snickarna svenska. Till en början var detta ok, vi behövde inte kommunicera så mycket. MEN under loppet montaget fortskred, påpekade jag att kaklingen skulle vara på ett visst sätt. Dem nickade och sade sig förstå. Döm av min förvåning, när jag kommer hem dagen efter, och dem har kaklat fel ändå Jag ringer butiken, och dem hävdar motsatsen. JAG har bett dem göra så, enligt snickarna. Nu har det gått ett tag, och säljaren i detta företag vill inte eller vägrar höra av sig. Slutsatsen man kan dra av detta är. 1. Betala ALDRIG allt innan köket är färdigt. 2. Gå inte på niten, billigaste ÄR inte alltid det bästa. OM det låter FÖR bra, så är det förmodligen så också.

Ämne: Svar på Förbannad
 Skrivet av: anna 2008-11-12 20:11:24
Hej vilket företag är det så man inte går på samma nöt

Skrivet av: Charlotte.L 2008-11-13 18:34:37
noblessa.

Skrivet av: Jan 2008-11-14 22:05:19
sen när utför noblessa kakeljobb - inte läst inläggen rätt

Skrivet av: JT 2008-11-21 18:47:23
Jag är också riktigt förbannad på Noblessa. Nu har de lyckas med bedriften är leverera fel 4 gånger.Mellan varje gång tar det 3-4 veckor. Beställde köket i Juni och med mycket tur blir det klart innan Jul om de nu lyckasmed den femte leveransen.

Skrivet av: Antonsson 2008-12-17 16:28:43
Akta er väldigt noga för Noblessa. Det är inget seriöst företag. Dom höjer sitt grundpris med 50 och sen har dom halva priset på alla kök som dom kallar det. Bara för att få dig att tro att du får halva priset men du betalar samma pris hela tiden.För jävligt att dom får hålla på så.

Skrivet av: Nils 2008-12-17 16:32:14
Har sagt det hela tiden. Hur många gånger kommer Noblessa vara med hos Sverker plus

Skrivet av: A. 2008-12-18 08:52:48
Här i Norrköping var dom för ett tag sen på en helsida i tidningen. Noblessa var det köksföretag som hade mest anmälningar på sig. Säger ganska mycket. Dom smutsar ner köksbranchen.

Skrivet av: Vickan 2009-01-14 22:13:33
Vilken tur att jag hann läsa detta innan vi bestämde oss. Var hos Noblessa nyligen och känslan när jag gick var att hela utställningen gav ett sjabbigt intryck med fula avslut och skeva luckor.Dessutom var jag inte så imponerad av deras färgsortiment. Ok, en leverantör mindre att fundera över.

Skrivet av: T.H 2009-01-15 12:10:43
Även vi köpte ett kök hos Noblessa i Västerås av Yoggi som skyller på alla andra och säger att vi har 98 nöjda kunder, och jag svarar att vi är inte nöjda pga av att Noblessa måttat fel på ena väggen hela 220mm och på andra väggen 90mm så vi inte får plats med kyl och frys i köket utan det stå i vardagsrummet. Så vi skickar nu in till Arn och får se hur detta slutar. Köp ALDRIG Noblessa kök.

Skrivet av: affe 2009-01-17 10:47:54
Har en vän som jobbar där. Och han säger att dem har ca 40 kundnöjdhet. Det kan säkerligen avvika från butikerna. Men det säger en del tycker jag. Köpte INTE där.

Skrivet av: Katta 2009-02-11 11:16:09
Kan bara hålla med BETALA ALDRIG hela summan förrän allt är klart till 100. Vi står med ett kök från TIBRO KÖK som inte heller blir färdigt massa av problem och detta var absolut INTE det billigaste över 300000 bara för skåpbänkar utan vitvaror. Vi har inte blivit bättre bemötta för det. Vi håller inne ca 10 och ändå händer ingenting. Det enda vi fick var ett brev från säljarens advokat som sa att vi skulle betala haha.....Ironiskt ringde vi upp och frågade om man skall betala för något man ej fått Nu ligger bollen hos säljare och Tibrokök igen och inget händer.............Historien bara fortsätter 8 månader efter leverans

Skrivet av: Nils 2009-02-11 16:46:54
Vilken tibro handlare är detSå slipper fler göra samma trip

Skrivet av: anne 2009-02-11 20:37:13
Kan inte förstå att det fortfarande finns folk som betalar 100 av köket innan leveransen är komplettHar köpt kök vid 3 tillfällen.Har aldrig behövt betala mer än handpenning på sin höjd, INNAN leveransen.Det finns ett par stycken riktig bra leverantörer i Stockholm, och där behöver man inte betala i förskott. Tycker att det klingar fel om allt eller en stor del skall betalas i förskott. Gör inte detta Dem företag som nämnts vid tidigare inlägg, är enligt mitt tycke inte seriösa.

Skrivet av: Köksfabrikören i Malmö 2010-08-11 20:40:49
1. Betala aldrig hela summan om du inte är nöjd
2. Svara advokatbrev/inkassobrev skriftligen aldrig över telefon
3. Om det blir tvist med levererande företag/snickare. Alltid kommunicera skriftligen.
4. Läs kontraktet före underskrift. Lita inte på muntliga överenskommelser