Ämne: Fördelar med gas spis? Skrivet av: Andreaskök 2009-04-27 15:31:23
Flyttade precis in i min nya lägenhet där det just nu står en gammal spis med vanliga plattor.
men tydligen ska det finnas dragna gasledningar i huset sedan nån renovering kan inte detaljerna och nu undrar jag, eftersom spisen ändå måste bytas, om det är värt en extra slant för att installera en gasspis istället? ser ju så charmigt ut!
Anmäl opassande inlägg:
Ämne: Svar på Fördelar med gas spis? Skrivet av: Forum4life 2009-04-28 10:16:39
fördelar och fördelar.. med en dragen gasledning slipper du iaf den största nackdelen, att gasen kan ta slut mitt uppe i potatiskokningen!
Men fördelarna är egentligen mest kosmetiska, det ser proffsigt och charmigt ut, spisen är oftast kanonsnygg, sen är det möjligen lite lättare att hålla koll på värmen.minska chansen för att det kokar över
Fler nackdelar är rengöringen, det är svårare att göra rent en gasspis, och efter ett tag minskar effekten och du måste sota rent ledningarna.
Hoppas jag hjälpte dig, och gav dig fler frågor :
Anmäl opassande inlägg:
Ämne: Svar på Fördelar med gas spis? Skrivet av: Gunnar i Skagen 2009-04-30 10:11:12
GASSPIS! Visst det blir lite extra bök med allt runomkring, men som forum4life sa, det värsta är när gasen tar slut, det behöver du inte ens oroa dig för:
Allt runt omkring blir roligare, och till vissmån lättare! sen är dom snygga med:
Anmäl opassande inlägg:
Ämne: Svar på Fördelar med gas spis? Skrivet av: Manne 2009-04-30 12:10:14
Har själv bytt ut hela vårt kök och då satte vi in en induktionshäll. Den fungerar otroligt bra. Mycket snabba uppkok och otroligt snabbt gensvar när man reglerar värmen. Jag hade inte valt gas med risk för läckage m.m. utan kan rekomendera induktionshäll.
Anmäl opassande inlägg:
Ämne: Svar på Fördelar med gas spis? Skrivet av: AndreasKök 2009-05-04 11:46:20
TAck för alla tankar och svar, jag lutar mer åt gas just nu, men eftersom det i slutändan brukar bli frugan som står i köket så lär hon få den avgörande rösten! återkommer om resultat!
Anmäl opassande inlägg:
Ämne: Svar på Fördelar med gas spis? Skrivet av: Peter23 2009-05-12 11:33:07
jag funderar också efter en gasspis, men hur länge räcker en behållare med gas? Hur ofta behöver man byta?
Anmäl opassande inlägg:
Ämne: Svar på Fördelar med gas spis? Skrivet av: RomelandaIF 2009-05-27 10:11:56
Peter- beror ju alldeles på hur ofta du använder spisen
Nej allvarligt vet jag inte, vad jag däremot vet är att mina föräldrar alltid gnäller på ugnen som tydligen inte ska hålla måttet på gasspisarna idag. Så ni som ska köpa gasspis ska kolla efter en med elektrisk ugn tillsammans med gashällen!