Portalen Interaktiv

Härjedalskök

Ämne: Härjedalskök
Skrivet av: Linda 2008-05-03 23:23:51

Härjedalskök
Hej! Skall renovera mitt kök och undrar om någon känner till eller har erfarenhet av den kvalité som Härjedalskök leverar.

Ämne: Svar på Härjedalskök
Skrivet av: Bertil Vargh 2008-05-08 19:19:37

Svar på Härjedalskök
Härjedals har ju folie luckor...och dom byter ju endast luckor och bänkskivor,jag tror att det är nästan så gott som omöjligt att få nån enstaka stomme.Har själv hört mej för om jobb där,men jag valde att börja sälja SCHMIDT kök istället. Kvaliteten är väl rätt okej,helt klart bättre än IKEA. men synd bara att dom har rätt tråkiga luck modeller och färger,men jag är väl miljöskadad då man jobbar med Trendiga kök:)...men absolut har du bra stommar så är det ett förmånligt alternativ. Lycka till!

Skrivet av: Missnöjd 2009-02-23 06:24:59

Svar på Härjedalskök
jag var inte speciellt nöjd med dom måste jag säga.här hittar du lite bilder jag tagit i köket.:web.comhem.sekalmar

Skrivet av: Missnöjd 2009-02-23 06:26:08

Svar på Härjedalskök
blev lite fel där.:web.comhem.sekalmar

Skrivet av: Nöjd kund 2009-03-20 12:20:59

Svar på Härjedalskök
Jag kan väl inte riktigt hålla med om att Härjedalskök är otrendiga. Skulle vilja påstå att deras High Gloss serie slår dom flesta köken idag.Jag äger ett PannacottaNougat kök i high gloss och är hur nöjd som helst, bytte även ut alla understommar och byggde till en köksö, så stommar gör dom efter behag.

Skrivet av: Krylle 2009-11-10 20:27:28

Svar på Härjedalskök
Vi känner oss lite lurade av Härjedalskök som lyckades övertala oss att köpa luckor ty våra stommar skulle vara så bra men visade sig sen vara lite sneda o vinda vilket gjorde att vissa lådor går kärvt och en del glappar. Man berättade ej heller att priset var exkl. montering vilket kom som en chock då priset höjdes med ca 5000kr. Så en varning! Kolla att priset är inkl. montering innan ni beställer.

Skrivet av: sa 2009-11-11 15:14:46

Svar på Härjedalskök
Hur tyckte du att det funka med montering och kvalite? priser och annat var det som du trodde.

Skrivet av: www.köksmontören.com 2009-11-11 17:41:03

Svar på Härjedalskök
Hade en god vän som skulle vara duktig istället för att fråga om hjälp först.
Han beställde genom dem och det blev bara skit.
Dyrt och dålig kvalit där folien lossnade redan vid leveransen.
Fick bytat ut flera luckor efterhand och har nu gett upp.
Dessutom tillkom det en kostnad till deras lokala montör eftersom han skulle fräsa för gångjärnen och det fick de inte ens kvitto på.

Skrivet av: Carl 2009-11-27 15:34:40

Svar på Härjedalskök
Jag förstår ingenting? Vi har köpt två kök av Härjedalskök, ett till huset och ett till sommarstugan. Bra kvalit, bra pris. Monteringen fungerade också jätte bra.

Skrivet av: Köksmontören 2009-11-29 10:54:52

Svar på Härjedalskök
Kan ju helt och hållet bero på att alla har olika krav för att bli nöjda.

Mvh Paul

www.köksmontören.com

Skrivet av: Magnus Eliasson 2010-02-19 16:02:30

Svar på Härjedalskök
Härjedalskök är den sämsta leverantör jag någonsin varit med om, dålig kommunikation mellan dem och deras egna snickare. 10veckor försenat och de rev och började dag 1.
Fakturan slutade 15 000 mer än vad som var överenskommet och jag ligger fortfarande i tvist med dem.
Använd inte!

Skrivet av: Mattias Forsman, HärjedalsKök 2010-02-22 15:17:19

Svar på Härjedalskök
Hej Magnus,
som en sedan många år tillbaka stolt medarbetare på HärjedalsKök är det både förvånande och ytterst tråkigt att ta del av ditt inlägg. Att du är väldigt upprörd framgår tydligt och givetvis ska vi sätta oss in i ditt ärende och göra allt som vi kan för att reda ut de oklarheter som verkar finnas.
Dock känner vi från HärjedalsKök inte till någon tvist utan kommer i första hand att försöka ta kontakt med dig och reda ut vad som är grunden till problemet.

M v h
Mattias Forsman
Marknadsansvarig, HärjedalsKök

Skrivet av: Annika 2010-02-23 09:09:58

Svar på Härjedalskök
köpte härjedalskök för tre år sedan och det är den bästa investering vi gjort. säljaren och montören samarbetade finfint och säljaren gjorde klart alla kostnader både för kök och montering när han var hos oss. så jag säger bara köp men som i alla affärer så måste man själv vara aktiv och kolla vad som avtalas.

Skrivet av: Magnus 2010-03-09 13:30:14

Svar på Härjedalskök
Hej Mattias,
Du kan höra med Patrick Dalquist hos er som fått ett mail av mig idag.
Både han och Robert i GBG har mina kontaktuppgifter och ni är välkomna att höra av er.

Skrivet av: Besviken Skånetjej 2010-04-18 11:21:12

Svar på Härjedalskök
Jag är mycket besviken på Häjedalskök!
Man ska absolut inte byta luckor och montera lådor på en 45 år gammal köksinredning! Lådorna sitter snett. Lådorna blev lika stora och det går ju inte att utnyttja utrymmet - I den översta lådan ligger några förskrämda bestick längst ner. Några lådor är sönder invändigt. Jag har gjort en reklamation men får inget svar om detta. Jag har blivit utsatt för vilseledande reklam och mycket påstridig försäljare.

Skrivet av: Johan 2010-04-18 21:59:41

Svar på Härjedalskök
Kan verkligen rekomendera creoform

Skrivet av: mackan 2010-05-05 13:31:33

Svar på Härjedalskök
Vi monterade härjedalskök för ca 2 mån sedan. Hur nöjda som helst, blev ju verkligen som ett nytt kök. Kan starkt rekomenderas till dom som har fräscha stommar som inte är allt för gammla.Vårat kök var ca 30 år. Älsbyhus byggt 79.
Funktionsmässigt steg det till toppnivå med rejäla pannskåp och lättrullande lådor. Det enda som jag fick kompletera med var mjukstängade lådor, det ingick tyvärr inte, lite svagt:

Skrivet av: Lars 2010-06-11 23:33:00

Svar på Härjedalskök
Köpte också av den firman, funkar bra. Skulle ta dem igen, men kanske ta lite mer höga lådor.

Skrivet av: A.V 2010-06-23 00:13:43

Svar på Härjedalskök
Har haft luckor från dem. Funka.

Skrivet av: Disa 2010-07-25 14:18:52

Svar på Härjedalskök
till härjedalskök!
tyvärr så måste jag konstatera att även vd:n på härjedalskök inte vill bemöta mig i mina mail??
detta gör mig ännu mer frusterad över hur dom behandlar sina kunder??
jag känner mig missnöjd med vad som hände då härjedalskök bytte ut mina köksluckor och trots många mail till företaget får jag inte ens ett svar
jag vill absolut inte rekommendera härjedalskök till någon för i mitt fall har jag inte något förtroende för detta företag.jag blir totalt nonchalerad av härjedalskök och dom borde ha tagit kontakt med mig för ett bemötande iallafall. jag kommer att gå ut på eran hemsida och informera ev nya kunder om hur ni agerar eller inte agerar!"
mvh
disa stålnacke

Skrivet av: Mathias Abrahamsson 2010-08-20 13:43:58

Svar på Härjedalskök
Hej Disa. Efter vårt trevliga samtal idag hoppas jag att du i slutändan blir nöjd och får många härliga år i ditt nya HärjedalsKök. /Mathias Abrahamsson, VD HärjedalsKök

Skrivet av: Johan 2010-09-27 12:04:01

Svar på Härjedalskök
Köpte Creoform. Kanonfina luckor! Nästan 10 000 kr billigare än Härjedalskök.

Skrivet av: förbannad! 2010-10-22 10:21:47

Svar på Härjedalskök
jag är sååå besviken på härjedalskök blir lovade leverans i aug 2009, händer inget..efter mycket ringande får vi löfte om att det ska kollas upp vad som hänt å att de ska höra av sig..inget! helt tyst många vändor fram och tillbaka, där vi juli 2010tillslut får en räkning på luckor vi inte ens fått, och avtalet var ett komplett kök med montering 55000kr skulle de ha ..denna räkningen får vi dom att frysa, sen får vi reda på att varken säljaren eller montören vi varit i kontakt med jobbar kvar hos dom..men nu ska det komma nya montörer som ska ta detta som första prio.1frac12år senare..efter lite kontakt med blivande montör får vi ett brev där de häver köpeavtalet pga att vi orsakat väsentligt dröjsmål!???
här har vi byggt ut vårt hus å står i !frac12år å väntar på ett kök som vi aldrig ens får! sååå dåligt!

Skrivet av: förbannad! 2010-10-22 10:22:55

Svar på Härjedalskök
ska stå att vi väntat i 1frac12år på ett kök vi tydligen aldrig får..

Skrivet av: Mattias Forsman 2010-10-22 12:25:53

Svar på Härjedalskök
Hej Förbannad!

Uppmanar dig att kontakta vår kompetenta och ansvarsfyllda kundtjänst på 0684 - 655 50, där kommer vi snabbt att hantera ert kök/ärende. Vill ni hellre använda e-post så kan ni mejla direkt till mig: mattias.forsman@harjedalskok.se så hanterar vi ärendet så snabbt vi kan.

Med vänlig hälsning
Mattias Forsman
HärjedalsKök AB

Skrivet av: kw 2010-10-26 10:22:06

Svar på Härjedalskök
Jag är mycket nöjd. Allt fungerade bra och snabbt, t o m mina specialönskemål om ny stomme, borttagning av gamla delar osv.
Jag är förbryllad över en del av kommentarerna här som nästan verkar skrivna av arga konkurrenter ...

Skrivet av: köksgrabben 2010-11-04 23:03:18

Svar på Härjedalskök
Hej! bra kvalite på Härjedalskök, problemmet är väl lite mer att priserna är rejält i överkant, och att monteringen kanske inte alltid är så bra utfört.

man kan ju även kolla på Kensapuu produkter som nog ligger bättre till i pris, vet att innan så tillverkade ju kensapuu dom högblanka luckorna till Härjedalskök, vet ej om det är så längre.

Skrivet av: Never again 2010-11-11 13:32:20

Svar på Härjedalskök
kw skriver: "jag är förbryllad över en del av kommentarerna här som nästan verkar skrivna av arga konkurrenter ..."

ja kw,eller så kan man ju nästan tro att du skriver detta i egenskap som anställd på härjedalskök...

helt opartisk och utan koppling till varken leverantör eller kk så har jag fullt förtroende för de som utrycker sin besvikelse på härjedalskök.

Skrivet av: Nöjd icke kund 2010-12-23 07:19:57

Svar på Härjedalskök
Viktigaste är ALLTID att göra sin egen research när det gäller större förändringar. Är du beredd på att riva ut hela köket med stommar och allt, eller är stommarna tillräckligt bra för att återanvändas.
Härjedalskök tycker jag skiljer sig otroligt från område till område.
Hade en säljare hemma hos mig som faktiskt rekomenderade mig att INTE handla via dem ?! då han ansåg att det skulle kosta mer än det smaka, då jag ville byta ut vissa stommar också. Han försökte inte övertala mig till att handla via dem eller något dylikt. Han stannade t.o.m kvar en liten stund extra och gav oss bra råd och saker man bör tänka på.
Jag blev mycket nöjd av hans profisionella sätt och hans bemötande.
Jag rekommenderar HärjedalsKök till dem som enbart vill förnya sitt kök men inte vill byta stommar.

Skrivet av: Köksgrabben 2010-12-25 19:16:15

Svar på Härjedalskök
ang. Härjedals högblanka.

dom köper sina högblanka Folie luckor från Finland från Kensapuu
finns ett flertal andra företag som säljer luckor från Kensapuu i Sverige köp i från någon av dom så komem rni garanterat få luckorna flera hundra kr. billigare. en högblank folie lucka ska ni inte betala över 1000:- tycker jag.

Skrivet av: Björn 2010-12-30 17:36:44

Svar på Härjedalskök
Har nyss införskaffat mig ett härjedalskök. Hade en riktigt trevlig säljare här och jag min sambo fick ett rätt okej erbjudande tycker jag, inkl montering osv. Pris blev på omkring 39.000kr. Fick grejerna monterat precis före jul och allt kändes riktigt bra. Fick sedan faktura från häredalskök och?! monteringens firman. Fick en stor klump i magen och jag började direkt kolla igenom mina papper som jag fått av försäljaren. Såg då direkt att jag skrivit på "båda" kontrakten. jag försökte minnas mig att jag hade sagt okej till att det skulle kosta ytterligare 4000kr. Ringde upp försäljaren för att kolla upp fakta och han sa att han hade berättat mycket noga om att det var härjedalskök montering. Blir så jäkla besviken i efterhand eftersom båda jag och min sambo har förstått det till 100 som att monteringen ingick i priset. Han nämde inte att det var en externfirma som skulle komma eller att allt förarbete skulle jag stå för. Självklart så var det papper som säljaren hade totalen på borta... Det pris som han visat oss är alltså utan montering även fast vi vid ett flertal gånger frågade så att allt ingick, t.ex gångjärn, skruv, montering osv. Va bara att betala in detta men jag vågar säga att med största sannolighet kommer jag INTE rekommendera detta vidare utan snarare åt andra hållet. Citat från säljaren i samtalet. "-Det finns ingenting jag kan göra åt detta" Tack och hej..

Skrivet av: Pedersen 2011-02-19 21:07:12

Svar på Härjedalskök
Kan säga att det bara var problem med Härjedalskök. Min fru och jag bestämde oss för att köpa nya luckor av dom och det har vi ångrat hela tiden. Vi hade försäljaren här hemma i Mars månad, det dröjde flera månader Oktober innan installatören kom. När han väl kom så var det fel mått på flera luckor och han skulle återkomma med rätt luckor. Detta var tydligen mycket svårt och det dröjde till dagen innan julafton då han plötsligt dök upp oanmäld sent på kvällen. Ett flertal gånger har jag fått laga borrhålen mellan gångjärnet och stommen för att dem blev sönder borrade av installatören. Vi avråder alla att skaffa nya luckor från Härjedalskök.

Skrivet av: Anton 2011-02-24 16:42:31

Svar på Härjedalskök
Kolla på Toppkök , Hemluckan, Svenska Köksgruppen. är mycket mer prisvärda kök.

Skrivet av: Jonte 2011-08-03 19:49:34

Svar på Härjedalskök
Den här tråden avgjorde saken. Inget Härjedalskök för vår del. Det lät för bra för att vara sant helt enkelt...

Skrivet av: Martin 2011-08-09 14:16:34

Svar på Härjedalskök
Vi tog kontakt med härjedals kök först som alla andra men det kändes inte rätt med säljaren som försökte på skynda bestlutet.

Istället tog vi in offerter från toppkök, hemluckan och mälarkök och bestämde oss för förlita oss på mälarkök som kommer för att montera imorgon.

Hittils har både säljaren och priset var bra, återkommer efter monteringen.

Skrivet av: Anna 2011-08-12 15:41:09

Svar på Härjedalskök
Jag har bytt ut mina folie luckor från Härjedalskök, dom blev fula och släppte i folien,
Nu har jag lackade högblanka luckor i mitt kök från Köksentre i Täby. Deras säljare och montör kan jag rekommendera.

Skrivet av: Papphammar 2011-09-30 11:15:49

Svar på Härjedalskök
Vi kökpte Härjedalskök för ca tre år sedan,blev riktigt snyggt men säljaren var påstridig och gränsen till otrevlig.Beställningen blev försenad,en del var inte ens rätt mätt och sedan slutade säljaren.Ingen visste något när jag kontaktade Härjedalskök,blev en del strul och glömda saker.Tur att tjejen i Kundtjänst gjorde snygga räddningar och ställde upp.Skulle beställa ett nytt kök och nu dyker samma försäljare upp,inte fullt så påstridig men detta skapar bara tvärtom effekt hos mig.Sedan ska man betala för borrning och dyl i GBG för att sedan betala montering.Så oavsett ROT avdrag så hamnar man på 5000:- i monetring samt osäkra uppgifter om leverans.

Skrivet av: E-L Persson 2011-10-02 14:52:46

Svar på Härjedalskök
Beställde mitt kök från Härjedalskök i juli 2010. Blev lovad leverans 6-8 veckor. Strax före jul kom luckorna på plats. Hade då haft ett OTAL telefonsamtal och mail med både försäljare och montör, eftersom jag flera gånger blivit lovad leverans "nästa vecka". Trots att montören inte var klar med sitt arbete 3 täcksidor saknades, så fick jag faktura med hot om inkasso, ifall jag inte betalade den inom 10 dagar. Från Härjedalskök fick jag faktiskt kompensation med 10 som plåster på såren för alla förseningar. Men inte på deras initiativ utan pga min egen påstridighet. Luckorna är helt ok. Men glädjen över ett nytt kök har svårt att infinna sig. Kommer aldrig att rekommendera Härjedalskök. Tvärtom - PASSA ER FÖR DOM!

Skrivet av: E-L Persson 2011-10-02 14:54:18

Svar på Härjedalskök
Kompensation med 10 , ska det vara...

Skrivet av: Papphammar 2011-10-06 11:11:09

Svar på Härjedalskök
Kan meddela att efter att ha varit inne här och läst och folk har rekommenderat och givit tips på andra aktörer så bestämde vi oss fö Creoform.Helt annat bemötande,bra produkter.Fick bänkskivor samt diskho och lite annat smått för nästan samma pris.Det hade jag aldrig fått hos Härjedalskök...Så ännu en gång tack för alla tips.

Skrivet av: Mattias 2011-12-07 10:27:28

Svar på Härjedalskök
HärjedalsKök strävar alltid efter att hjälpa sina kunder på bästa möjliga sätt. Behöver du komma i kontakt med vår kundtjänst föreslår vi följande sida.

http://www.harjedalskok.se/web/Kundtjanst.aspx

Vänligen

HärjedalsKök

Skrivet av: Papphammar 2011-12-13 13:25:41

Svar på Härjedalskök

Nja...Var nog ganska snabb med att höja upp Creoform och Västkustkök upp till himlen! Har i stort sett haft samma problem med dom som med Härjedalskök.Ingen har någon kontakt med någon och samma svar hela tien: Har ingen ringt er?! Nej,varför tror dom att man i så fall ringer,inte för att vara social i varje fall. Ångrar djupt att vi inte tog ett företag ifrån Karlsta,dom har tydligen bra renomm och service

Skrivet av: köksköpare Östersund 2011-12-21 20:30:25

Svar på Härjedalskök
jag har köpt ett härjedalskök..med facit i hand så ångrar jag mig! vilket dåligt bemötande jag har fått och en alldeles otroligt otrevlig snickare dom hade hem till mig..fick också en extra faktura från honom för montering fast det står på reklamlappen att montering ingår. mycket märklig reklam som jag har pratat om med både konsumentombudsmannen och reklamationsnämnden om.båda ville att jag skulle göra en anmälan för falsk reklam..funderar på det. ringde också till huvudkontoret för att prata med vdn om hans anställda. men han håller sig undan och har en kvinna som ringer upp i stället. känner mig superblåst av härjedalskök. aldrig ett till kök av dem. ps..blev "kompenserad"av henne med en reklamkökskniv..å va "glad" jag blev. gissa vilken reklam de va?? härjedalskök. kommer aldrig att användas.

Skrivet av: super nöjd 2012-01-06 21:10:19

Svar på Härjedalskök
Jag köpte ett Härjedalskök i höstas och är verkligen jätte nöjd med allt, säljare, montör och kök! Toppen och köket blev så fint! Rekommenderas!

Skrivet av: Smart konsument 2012-01-18 10:55:20

Svar på Härjedalskök
Kollar man www.rejta.se så ser man att dom dragit på sig en hel del missnöje.
Söker man "kök" på rejta så kommer dom upp långt ner...

Skrivet av: Nyfiken 2012-01-19 13:28:29

Svar på Härjedalskök
Det var en Johan ovan som rekommenderade Creoforms luckor.

Kollade upp lite på Rejta.se. Det visade sig att av Sveriges fem bästa köksfirmor så säljer två av dessa Creoforms luckor.
Både 1:an och 4:an i listan säljer Creoforms sortiment, så det borde vara jäkligt bra grejor.
Det är luckbyte.se som håller till i Stockholm oresundkok.se som håller till i skåneland

Härjedalskök ligger på stolt 75:e plats på Rejta.se

Skrivet av: Janne Eva 2012-02-20 16:20:05

Svar på Härjedalskök
Vi har gjort 2 "luckbyten" under den senaste 3-årsperioden och vi anser nog att det inte är någon större skillnad utan det beror, till stor del, på hur noggrann säljaren är när han eller hon mäter upp köket och vilken firma det är som monterar upp köket. Rejta kan jag nog tycka inte är en bra spegling av verkligheten...

Skrivet av: Dennis 2012-03-27 00:06:24

Svar på Härjedalskök
Papphammar: Att ni fick vänta på monteringen av bänkskivan beklagar vi men jag var ju själv hemma hos er och kollade saker ni hade åsikter om för att fixa till det. Vi kan bara beklaga att vår snickare åkte på dubbelsidig lunginflammation mitt i julmonteringarna och råkade dubbelboka er. Det är inget vi kunde påverka tyvärr. Men det känns inte riktigt rättvist heller att du skriver som du skriver. För lådfronten som vart felborrad skickades direkt från fabrik till er för att ni skulle få den snabbt. Sedan ville ni ha dörrarna över kryddhyllan lite närmare fläkten än vi normalt lägger dom 5-10mm. även detta beställde vi om utan att ta något extra betalt.

Mvh. Dennis på Västkustkök.

Skrivet av: Förtvivlad 2012-04-28 06:55:13

Svar på Härjedalskök
Vi valde Härjedalskök därför att dom kunde enkelt byta våra luckor och lådor, samt att vi fick intrycket av deras reklam att det skulle gå snabbt och enkelt.På en mässa talade vi med en säljare som kom hem och mätte. Köket beställdes 15/9-11, och vi såg fram emot att få byta ut vårt nerslitna kök.Det är ännu i dag inte färdigt28/4-12. En massa felmätningar och väntan på leveranser och snickare har gjort att detta har blivit till vårt lilla helvete. I går kom en komplettering 2dörrar, varav den ena med fel mått. Några handtag och gångjärn som naturligtvis också var beställda, fanns inte med.Nu vet vi snart inte om vi ska skratta eller gråta. Vi kan inte rekommendera Härjedalskök, snarare vill vi varna, för börjar det gå snett verkar det som om ingen har intresse av att stå på kundens sida. Om vi skulle anamma deras reklam att man kan äta både frukost och middag i sitt kök och däremellan är köket på plats då hade vi svultit ihjäl för länge sedan.

Skrivet av: Mycket nöjd 2012-09-03 10:43:23

Svar på Härjedalskök
Jag har satt in härjedalskök. Och är mycket nöjd med det.Bra säljare och en bra snickare.Men tror nog det kan skilja en del vart man bor i sverige:

Skrivet av: korvkungen 2012-09-03 14:49:34

Svar på Härjedalskök
Den här tråden avgjorde även mitt beslut. Det blir nog inte något Härjedalskök.

Någon som har erfarenhet av dem i Täby med omnejd?

Skrivet av: farside 2012-09-18 17:23:30

Svar på Härjedalskök
vill varna för härjedalskök
säljarna är trevliga och trycker på för att få sälja sina kök , när du sedan har skrivit under så kan du glömma allt vad service heter.
skulle få leverans utav luckorna denna vecka och fick i fredags ett samtal ifrån montören som bokade upp tisdagen för montering.
i vårat gamla kök så behövde vi då fixa till lite gamla hål för tidigare luckor osv , så vi rev ner alla gamla luckor och spacklade och målade om dessa.
idag så ringer montören och meddelar att låd stommarna har kommit , men att luckorna saknades i paketet.
vi fick en ny installationstid om 2 veckor...
ringer upp säljaren ang detta och han meddelar att det är sånt som kan hända och att de kommer att skickas ifrån fabrik med nästa leverans därifrån. har de leverans ifrån fabrik en gång var annan vecka?
jag refererade även till recensioner bla på denna sida , med svaret att man får bara höra om de dåliga sakerna.. men se till att göra kunden glad och var tillmötesgående så blir man ju trots allt nöjd!
till saken hör också att jag för 2 veckor sedan ringde upp säljaren för att jag ville byta ut en lucka emot lådor. detta gick absolut inte då allt redan var tillverkat och packat och låg för transport ifrån fabriken samma dag?!?

hade detta vart ett normalt företag så hade man ordnat fram en express leverans för att göra allt för att kunden skall bli nöjd transport med lastbil bör inte ta mer än 1 dag ifrån fabrik och hit, men icke! jag får nu glatt vänta 2 veckor , minst.. för vi är inte där ännu.

det värsta är att man blir ljugen rakt upp i ansiktet utav företaget! mycket irriterande!

//farside

Skrivet av: alicie 2012-09-18 20:44:33

Svar på Härjedalskök
får jag fråga vart kommer er försäljare ifrån?
hade en här nyligen och vi har beställt luckor och lådor,men han var väldigt angelägen om att vi skulle bestämma oss fort,annars såg han irreterad ut.
Kanske vi gjorde fel,som bestämde oss?

Skrivet av: Patrick Dalquist Härjedalskök till alicie 2012-10-16 00:17:24

Svar på Härjedalskök
Hej alicie,

tack för förtroendet att du valde att beställa ditt kök av vår säljare på Härjedalskök. Vi kommer att göra vårat yttersta för att du skall bli nöjd. Har du några frågor eller annat som berör din beställning så tveka inte att kontakta din säljare eller vår kundtjänst på 0684-655 50. Det går givetvis utmärkt att slå mig en signal.

Vänligen,

Härjedalskök AB
Patrick Dalquist
Säljansvarig
Mobil 0703-744415

Skrivet av: LS 2012-11-07 12:19:37

Svar på Härjedalskök
håller med den som skriver och är besviken. se upp med härjedalskök. charmiga säljare kränger gärna. har reklamerat lådor som inte funkar efter ett halvår.kvalitet??? har inte hört ett ljud - dödens tystnad!
växelnumret i stockholm går till mobiltelefon...........
tycker att för 45 borde både garanti och lite service ingå.
så ni som ska köpa nytt se upp

Skrivet av: Göran och Ann i Andalen 2012-11-07 19:18:08

Svar på Härjedalskök
är lycklig ägare av ett härjedalskök sedan en månad.
allt har varit toppen.
fått ett högklassiskt elegant kök till en rimlig kostnad.
servicen har varit helt outstanding.
henrik zetterlund, försäljaren här på västkusten, har alltid ställt upp när vi haft frågor och när vi gjort ändringar.
bättre försäljare finns inte.
detsamma gäller snickarna från fix-man med ulf andersson i spetsen. vilka proffs och så trevliga.
leveranstiderna har hållits till 100 och likaså det avtalade priset.
vi är så nöjda och kan bara rekommendera härjedalskök. toppen

Skrivet av: IK 2013-02-08 08:17:58

Svar på Härjedalskök
Jag var nära att beställa ett hembesök av Härjedalskök, men nu har jag blivit ordentligt upplyst genom alla dessa inlägg och jag förstår att välja en annan leverantör. Tack för alla tipps!

Skrivet av: malaurin 2013-08-17 09:40:10

Svar på Härjedalskök
Vi har precis haft en i mitt tycke bra och trevlig säljare hemma från H-kök som går runt i området just nu.
Från att ha sett en köksrenovering någon gång i framtiden när vi har råd gick vi på en kväll till att beställa nya luckor och lådor för ca 90 papp.
eftersom vi beställde nu kunde vi få ca 8 papps rabatt eftersom andra i området också hade beställt.
Men säljaren var också väldigt tydlig med våra 14 dagars ångerrätt, så nu kollar jag runt för att se vad andra har att säga om företaget, och en del här ovan är ju ganska negativt, liksom på Rejta.
Å andra sidan, när gick ni senast in på Rejta eller annan site och skrev positivt om ett företag ni var nöjda med? Får man det man beställt inom rimlig tid så är ju allting bra, ska jag gå in och skriva på Rejta så ska det vara för att företaget och dess personal har visat ovanlig omsorg och hjälpsamhet - eller för att de gjort något dåligt.
Nåja, vi ska kolla runt lite på alternativen - men ni som funderar, tänk på att det antagligen finns en hel drös nöjda kunder därute som inte hörs, H-kök tillverkar ändå ca 4.000 nya kök per år...

Skrivet av: Göran och Ann 2013-08-17 18:27:04

Svar på Härjedalskök
Har sedan två år ett Härjedalskök och kan bara säga att vi är supernöjda. Allt har varit perfekt från första besöket, monteringen och bemötandet från deras representant. Svårt att slå det. Kan inte annat än att rekommendera dem.

Ämne: Lycka till
Skrivet av: Stig 2013-09-15 10:09:58

Lycka till
Hej! hoppas du inte gick på det med 14 dagars ångerrätt, gäller ju ej på Härjedalskök se på baksidan på köpekontraktet, dom tar ut en massa avgifter om du ångrar dig,

Jag köpte själv i från Carlstadkök mycket billigare och säljaren var inte så jobbig som den i från Härjedalskök

Om du skickar din mail så kan jag skicka över offerterna i från båda firmorna så er du att det skilde 16000 kr på samma lösning och samma produkter, tycker det är hutlöst och har även varit i kontakt med konsumentverket angående deras sätt, och dom var mycket medvetena om det, men kan inte göra något åt det då det är inte förbjudet att ta hutlöst betalt.

Så hoppas verkligen att du hitta någon annan firma.

Skrivet av: malaurin 2013-09-15 10:19:19

Svar på Härjedalskök
Jag avbeställde min order till H-kök via mejl dagen innan sista ångerdatum, och fick ett tydligt mejl tillbaka att orderns var annullerad.
Vi har sedan dess lagt en order hos Creoforms lokala leverantör som kunde erbjuda samma lösning ca 15 tkr billigare och dessutom hjälpa oss med bänkskivor, el och målning.
Annat än att de var mkt dyrare och stressade oss in i att beställa så tycker jag att H-kök har skött sig bra.

Skrivet av: A o G 2013-09-15 16:50:17

Svar på Härjedalskök
Vi är sedan några år sedan lyckliga innehavare av ett Härjedalskök. Kan bara rekommendera dem på det varmaste. Perfekt service från början till slut.
Ann o Göran

Skrivet av: Erik 2013-09-19 18:12:24

Svar på Härjedalskök
Ang. A G ja har man gott om pengar så varför inte då kan man ju handla av Härjedalskök, utan problem.

Ang. Avbeställning men hur lång ångerrätt körde dom på då är det 14-dagar?

Skrivet av: malaurin 2013-09-19 21:13:38

Svar på Härjedalskök
Ja, 14 dagars ångerrätt.

Skrivet av: jlnilsson 2014-02-11 08:01:42

Svar på Härjedalskök
varning för härjedalskök
håller inte leveranstider som lovat. mycket strul p.g.a detta med ombokningar av andra hantverkare som var beroende av att köket var monterat. blev lovad en tid av en hantverkare som ringde så jag tog ledigt från arbetet bara för det, fick sedan ett samtal från samma hantverkare ett par dagar innan installationen skulle ske att han inte fått materielet levererat vilket han sa att han fått första gången han ringde. yrkade på reducering av priset p.g.a av allt strul men icke, svaret från en maggan på härjedalskök det är en sak du får göra upp med säljaren, inget vi bryr oss om så vad ni än gör, ta en funderare innan ni anlitar härjedalskök.

Skriv ett nytt inlägg
Kategori:

Rubrik:

Meddelande:

E-post (visas ej):

Signatur:

Ange bildkoden i fältet nedan:
Code Image - Please contact webmaster if you have problems seeing this image code Ladda ny kod

Bästa stället för inspiration, idéer och tillverkare när du skall ha nytt...
Läs mer
http://www.stromsdalkok.se/

ANNONSER

Portalen Interaktiv
Portalen Interaktiv AB
Kyrkvägen 7A
444 31 STENUNGSUND
Tfn: 0303-679 50
Fax: 0303-679 55
Epost: info@portalen.se
Webbplats: www.portalen.se
Sitemap