Ämne: HTH Kungsäter Marbodal Myresjö Skrivet av: Wulff 2007-05-26 11:01:45
Jag ska ha nytt kök och väljer mellan HTH Kungsäter Myresjö och Marbodal.Tacksam för åsikter från Er som provat dessa och sannolikt varit i samma sväng med funderingar och jämförelser...
Anmäl opassande inlägg:
Ämne: Svar på HTH Kungsäter Marbodal Myresjö Skrivet av: sandstrom29@hotmail.com 2009-12-12 13:56:16
Har bara goda erfarenheter av HTH så dom kan jag rekomendera.
Lena och Stefan
Anmäl opassande inlägg:
Ämne: Svar på HTH Kungsäter Marbodal Myresjö Skrivet av: Johan 2009-12-17 08:45:33
Vi valde ett kök från Kungsäter, fin kvalitet och de gör dessutom allt i egen fabrik utanför Varberg. Det syns när man ser extra noga att det är väldigt fin kvalitet.
Anmäl opassande inlägg:
Ämne: Svar på HTH Kungsäter Marbodal Myresjö Skrivet av: Tobbe 2009-12-23 22:56:13
HTH, Marbodal och Myresjökök ingår alla i samma koncern, Nobia. Det egentliga som skiljer är färg form och namn på luckor och lådfronter. har själv precis beställt ett HTT-kök, Marbodal som vi också kollade på låg klart högre i pris för nästan identiska kök, men det verkade ha att göra med flera samtidiga kampanjer på HTH.
Anmäl opassande inlägg:
Ämne: Svar på HTH Kungsäter Marbodal Myresjö Skrivet av: PW 2010-10-05 09:15:55
Det är riktigt att HTH och Marbodal ingår i samma koncern, Nobia. Däremot produceras HTH i Danmark och Marbodal i Sverige och de har samma modeller. Jag har jämfört.
Anmäl opassande inlägg:
Ämne: Svar på HTH Kungsäter Marbodal Myresjö Skrivet av: Susanna 2010-10-08 13:12:47
vad ni än väljer så var nog med att skriva avtal på vad som är bestämt, det måste tydligen vara skriftligt, en sån självklarthet som att man ska få kompensation ifall företaget man beställer ifrån inte kan hålla avtalet. hth i helsingborg lovade mina föräldrar att leverera ett komplett kök medans de var bortresta, så att allt skulle vara klart när de kom hem. inte nog med att de strulade med leveranserna, de kunde inte leverera allt och tar inte på sig ansvaret för att borde ha kollat upp så att alla varor fanns att få till lovad leveransdatum. när så mina föräldrar vill ha en liten kompensation för att de får vänta i veckor, bla på köksfläkt som är ganska viktigt i ett kök för att inte förstöra övrig ny inredning och för att hantverkaren får komma en extra gång som han givetvis tar extra betalt för så får de besked om att nån kompensation vill hth inte ge. det är för dåligt tycker jag när man tar beslutet att betala mer för "bättre" kvalitee och service. med facit i hand så hade personalen på ikea varit mer tillmötesgående och köket hade blivit mycket billigare och det hade känts mer "typiskt" om man fått samma problem med dem. med en viss skillnad, man hade fått kompensation från ikea