[ANNONS] 
http://www.marbodal.se
START KÖKSNYHETER TIPS & IDÉER KÖKSREPORTAGE BRANSCHNYHETER FORUM FOTOGALLERI ANNONSERA

Köksforum   Badrumsforum   Villaforum   Energiforum   Byggforum   Trädgård   Golvforum   Båtforum  
Tråden 'IKEA Scaaaam!' innehåller 2 inlägg.  
  Köksforum >>  IKEA Scaaaam! >>    
 Ämne: IKEA Scaaaam!
 Skrivet av: XXX 2009-04-30 07:43:38
Vi var helt och hålle inne på att köpa ett Ikea-kök, de hade ju Blum insatser och stommar som duger gott för oss. Men efter att jag pratat länge med en säljare på Ikea så kom det fram att de hade bytt till Hettich. I samtliga utställningar var det Blum monterat men när man kommer hem med paketen så är det Hettich man får. Kanske inte spelar så stor roll, men jag tycker att det är på gränsen till vad som är tillåtet? Det är ju som att köpa en LCD-37" Philips t.ex. och när du kommer hem så är det en JVC.

I alla fall så visade han mig skillnaden mellan de två fabrikaten. De hade monterat upp 1 skåp med den nya insatsen i, som de hade gömt i ett hörn med stommar. Vid fullt utdragna lådor var det så mycket svaj i Hettich-lådan att det var solklart för min del att det inte skulle bli något Ikea kök! Vi beställde ett Sentens i går, mycket dyrare men förhoppningsvis bättre.

Det är detaljer som under 20 år visar sig mer och mer tydligt, är något dåligt när det är nytt så blir det knappast bättre med tiden.

Ämne: Svar på IKEA Scaaaam!
 Skrivet av: Alf57 2009-04-30 09:36:37
Va tråkigt att höra! Själv är jag supernöjd med vårt IKEA kök som vi installerade 1999. Självklart finns det lite små skavanker, men med tanke på priset är det överkomligt enligt mig!