[ANNONS] 
http://www.marbodal.se
START KÖKSNYHETER TIPS & IDÉER KÖKSREPORTAGE BRANSCHNYHETER FORUM FOTOGALLERI ANNONSERA

Köksforum   Badrumsforum   Villaforum   Energiforum   Byggforum   Trädgård   Golvforum   Båtforum  
Tråden 'ikea, verkar klent' innehåller 4 inlägg.  
  Köksforum >>  ikea, verkar klent >>    
 Ämne: ikea, verkar klent
 Skrivet av: Jeanette 2009-02-15 13:14:55
Var på ikea igår och tittade på kök, men deras lådsystem och luckor var så klena, håller det verkligenVar på elektrolux home, de var något stadigare, men känns också väldigt klena.Vad ska man välja för kök och det ska hålla i många år Vilka företag gör rejäla stommar, men till hyfsade priser

Ämne: Svar på ikea, verkar klent
 Skrivet av: anna 2009-02-15 17:31:56
Skulle vilja säga så här. Vad får det kostaDu får förmodligen det kök som du betalar för. Har byggt kök 4 gånger nu, och gjort som många. Från det billigaikea i mitt fall till det dyrare. Tycker alldeles för många på detta forum fokuserar på fel saker när dem ska förklara vad som är bättre på det dyrare, respektive sämre på det billigare köket. Det ÄR inte så att bara för att vissa har tjockare stommar, så är det bättre kök. Om det vore så, tror jag att Ikea skulle köra med detta. Nä, som kund måste du se till helheten.Det är som med ett bilköp, det är många komponenter i ett kök, som gör helheten. Är det en brädhög melamin jag köper eller vill jag ha färdiga stommar. Är det enklare lådor eller lite lyxigare. Är det fanerade täcksidor eller melamin. Är det plastfolieluckor eller massiva trä luckor. Etc. Etc. Behöver jag hjälp med monteringen eller låter jag köksföretaget göra detta Betyder status ngt för migVad händer om ngt inte håller som lovatDet är bara några exempel. Jag köpte sist ett kök från ett finskt köksföretag. Det var inte det billigaste. Men jag kände mig mycket bra behandlad, hela tiden. Service nivån var mycket hög även efter affären. Det är jag i allafall villig och betala lite mera för.Lycka till

Skrivet av: Johan 2009-02-19 19:48:28
vill du ändå köra ikea så är det här ett företag som tillbehör till ikea stommar. framför allt har de väldigt fina köksluckor men även många andra tillbehör::www.studio10.sekoksluckor_studio10_valnotc21_82

Skrivet av: Johan 2009-02-19 19:50:30
Den länken ballade visst ur Nytt försökwww.studio10.se