[ANNONS] 
http://www.marbodal.se
START KÖKSNYHETER TIPS & IDÉER KÖKSREPORTAGE BRANSCHNYHETER FORUM FOTOGALLERI ANNONSERA

Köksforum   Badrumsforum   Villaforum   Energiforum   Byggforum   Trädgård   Golvforum   Båtforum  
Tråden 'Induktionshäll ??' innehåller 5 inlägg.  
  Köksforum >>  Induktionshäll ?? >>    
 Ämne: Induktionshäll ??
 Skrivet av: Induktions nyfiken 2005-05-31 09:32:13
Står i begrepp att köpa nya köksmaskiner. Bl.a spishäll. Det pratas mycket om induktionhällar som man inte kan bränna sig på... Är det nån som har erfarenhet och kan ge oss ett gott råd ?

Ämne: Svar på Induktionshäll ??
 Skrivet av: lasse 2005-06-15 14:42:45
har precis köpt en induktionshäll. jag har gjort alla vitvarusäljare vansinniga med alla mina tester och sånt. det är kanon. Vi kokade upp en liter vatten, tog av kastrullen och kände med handen på plattan. Det var varm...rejält varm, men jag skulle inte skada mig på den. Ytterligare några sekunder senare kunde jag lägga handen på plattan. Uppkoket gick på nolltid...det skall ju vara kul att stå vid spisen också...köp en bred spis, det är bra!

Skrivet av: Eva Maria 2005-06-17 22:27:02
Induktion är givetvis jätte fiffigt och en bred häll är bra det med. Om du gillar matlagning och tänkt använda din spis till annat än rent dekorativt syfte föreslår jag att den häll du väljer (induktion eller inte) bör har en reglerbar långsmal platta. När du lagar fisk i en avlång fiskgryta eller gör en stek i en avlång köttgryta är det superbra att ha en platta som går att utvidga till så den blir oval. Men som sagt det tipset är bara aktuellt om du tänkt laga riktig mat med din spis.

Skrivet av: Anders 2005-10-04 22:54:45
Jag har själv en Induktionshäll är jättenöjd med den. men skulle idag ha valt en kombi spis med halva induktion och halva vanlig. Det är näst intill omöjligt att få en jämn värme i en stekpanna ytterkanterna är svalare än centrum. har man en gammal plättlagg så funkar endast mittenlaggen.