Ämne: Klarar ekskiva värme från diskmaskin? Skrivet av: Ingela 2011-05-28 00:10:06
Har tänkt byta ut vår gamla laminatbänkskiva mot en bänkskiva i ek. Laminatskivans kant har lossnat pga vattenångan från diskmaskinen som står under bänken. Finns det någon med erfarenheter av hur en ekskiva kommer att klara värmen.
Anmäl opassande inlägg:
Ämne: Svar på Klarar ekskiva värme från diskmaskin? Skrivet av: Anita 2011-06-16 11:25:00
Det finns bra och dålig kvalitet på träskivor, min första skiva från byggvaruhuset sprack och blev vind. Nu när jag kontaktade ett köksföretag i täby satt dom en folie under den nya skivan som skydd vid diskmaskin. Ek skivan är färdig oljad vid leverans och väldigt lätt skött. Kontakta www.koksentre.se så blir du garanterat nöjd.
Anmäl opassande inlägg:
Ämne: Svar på Klarar ekskiva värme från diskmaskin? Skrivet av: PA 2011-06-16 12:15:57
Träskiva eller laminat. Mitt råd om man vill ha en arbetsyta som håller i många år utan problem och massa underhåll, välj sten. Idag kan man köpa sten till vettiga pengar kolla på www.granitexperten.se. Där har jag själv köpt och de killarna var super bra. Kom som de sade och levererade till och med innan de lovade.