[ANNONS] 
http://www.marbodal.se
START KÖKSNYHETER TIPS & IDÉER KÖKSREPORTAGE BRANSCHNYHETER FORUM FOTOGALLERI ANNONSERA

Köksforum   Badrumsforum   Villaforum   Energiforum   Byggforum   Trädgård   Golvforum   Båtforum  
Tråden 'Kolmårdskök Norrköping' innehåller 16 inlägg.  
  Köksforum >>  Kolmårdskök Norrköping >>    
 Ämne: Kolmårdskök Norrköping
 Skrivet av: En Mycket Besviken Kund 2009-01-13 16:22:54
Beställde nya luckor och bänkskivor Nov 06 av kolmårdskök, blev lovad leverans i januari 07. I Februari ringer JAG till kolmårdskök och undrar vart köket har tagitvägen, Efter att JAG kontaktat dom yterligare några gånger kommer snickaren äntligen med köket, trodde vi iallafall. Bänkskivorna saknas JAG ringer till kolmårdkök och får veta att dom är försenade tillsaken hör att vi tog bort gammla luckor och bänkskivor innan snickaren kom. Så nu hade vi ett nytt kök förutom bänkskivor och en kökslucka som snickaren borrade fel i. Bänkskivorna tog ca en vecka och luckan tog ca 4 veckor att få hem, så i mitten av Mars hade vi ett komplett kök. Våren -08 märker vi att skarvarna på bänkskivorna börjar resa sig, kontaktar kolmårdskök i Maj. Bengt från kolmårdskök kommer ut och tittar på felet i Juni. Vi blir lovade att Begnt ska höra av sig i mitten på Augusti, I September ringer JAG......efter många turer och ett besök i butiken blir vi lovade att köket ska vara klart innan jul. I December ringer Bengt erbjuder två tider men frågar mig ifall vi kan vänta tills i början av Januari, dum som jag är så godtar jag att vänta tills ibörjan på Januari. Idag 131 ringde JAG och undrade varför dom inte hade hört av sig Får ett svar att han inte alls hade lovat i början på Januari utan efter helgerna som faktiskt var nu Blev erbjuden två tider i slutet på Januari, men eftersom vi väntar barn runt den 26 så avböjde vi dom tiderna och fick en ny tid den 4 Februari. Väntar nu med spänning på vad som ska hända

Ämne: Svar på Kolmårdskök Norrköping
 Skrivet av: En Mycket Besviken Kund 2009-01-13 16:32:19
Jag rågade ifall inte någon sorts kompensation var bruklig efter allt strul, Bengt svarade då att han kunde fixa ett bra pris på garderobs dörrar i fall vi ville Frågade också vad dom kunde tänka sig att ge i ekonomisk kompensation ifall vi hämtade bänkskivorna och bytte ut dom själva, Begnt svarade 1500kr

Skrivet av: hasse 2009-01-13 21:27:50
Det låter tråkigt..:Vad gäller sådana här fall, skall man komma ihåg att köksföretagen inte är skyldig att ge kompensation. I konsumentköplagen står att leverantören skall åtgärda felet utan dröjsmål.Man skall heller inte blanda ihop Kompensation och goodwill.Är det ett seriöst företag, bör man erbjuda ngn form av goodwill. Kompensation får man endast, om man har kommit överens med motparten när man haft sk. extra utgifter. Detta skall alltid styrkas med kvitton.Hoppas detta löser sig för er del. Eller rättare sagt, att köksföretaget kan erbjuda ett skäligt goodwill.

Skrivet av: Henriksson 2009-01-17 12:54:34
Du som skrev innan är från Den leverantören vaKolmårdskök har inte så stort förtroende hos folk. Hört mycket negativt.

Skrivet av: Frun till en mkt besviken kund 2009-01-28 08:21:53
Jag blir bara mer och mer förbannad ju mer jag tänker påt Jag avråder alla att anlita kolmårdskök. Undrar ifall Begnt på kolmårdskök själv skulle tåla allt strul som vi har varit med om med vårat kök

Skrivet av: En mycket besviken kund 2009-02-03 12:42:22
Idag var dom och lämnade bänkskivorna och imorgon ska dom monteras, måste nog säga att det var på tiden. Men nu ser det ju ut som om det är på gång ialla fall. Tycker det är konstigt att k-kök betersig som dom gör jag menar vi har ju betalat ca 50.000kr för köket montering och så blir det bara fel, och inte så lite som en ursäkt därifrån utan bara en massa dåliga undanflykter. Nu hoppas bara jagvi att aldrig behöva ha med kolmårdkök att göra igen.

Skrivet av: Anna 2009-02-04 12:35:07
Trot eller ej idag kom snickarna och skulle fixa bänkskivorna åvad bra äntligen tänkte man så vi slipper ha något med dessa att göra i framtiden ,men icke min man fick samtal från snickarn k-kök hade beställt fel bänkskiva så dom är tvugna att beställa en ny. Vet inte om man ska skratta eller gråta

Skrivet av: Micke 2009-02-06 04:35:37
Igår ringde Begnt från k-kök och bad om ursäkt för allt strul och gav oss 5000kr i ersättning. Nu är det bara en bänkskiva kvar att byta ut och den skulle ta ca 2-3 veckor att få hem. Vi hoppas nu att hela den här cirkusen ska vara över nu. Efter att jag har spytt galla över k-kök måste jag nu säga att för övrigt är vi jätte nöjda med hur köket blev. Bara synd att det har strulat med kontakten med k-kök som jag ser det. Jag är övertygad att dom allra flesta kunderna är nöjda med k-kök

Skrivet av: Sören 2009-02-28 04:04:06
Va bra att det verkar som att det löser sig nu, hoppas att allt är OK nu. Alla misstag måste ju vara gjorda vid det här laget.

Skrivet av: Mikka 2009-02-28 04:15:24
Har planerat för nytt kök under några år. För bl.a. Kolmårdskök fanns det förr lite mindre smickrande omdömen på Eniro, de föll väl inte företaget i smaken eftersom dom inte finns där längre. Hur seriöst är ett företag som censuerar missnöjda kunder.

Skrivet av: Micke 2009-02-28 13:51:53
Efter att ha fått fel bänkskiva igen så har vi nu blivit lovade ytterligare en ny bänkskiva vecka 12 eller 13 kommer inte ihåg vilken vecka det var. Jagvi orkar snart inte längre man blir bara uppgiven bitter förbannad irreterad och. Jag förstår att det kanske inte är k-kök fel denna gång utan leverantören tror dom heter MB som strular. Men faktum är att när man kommer hem efter en lång arbetsdag och tror att allt har löst sig denna gång och så upptäcker man att bänken som snickaren har satt dit under dan inte är samma bänkskiva som övriga tre bänkskivor så blir man ju jävligt less Varför monterar man överhuvud taget dit den är det bara för att reta oss man börjar ju fan undra

Skrivet av: Sörping 2009-02-28 20:13:15
Det hela låter ju helt absurt, börjar nästan tro att det hela är en påhittad historia. Skulle det hela nu vara sant så hoppas jag att ni får ett skapligt plåster på såret kompensation allt annat vore tjänstefel. Fortsätt att hålla hos informerade om det hela....

Skrivet av: Micke 2009-03-04 14:31:24
SörpingTro mig det är sant Jag hoppas och ber att det går vägen v12 eller v13.

Skrivet av: sörping 2009-04-02 09:15:34
Hur går det med eran bänkskiva

Skrivet av: Micke 2009-04-10 11:07:55
Jo nu har vi fått rätt bänkskiva. Jag tror det var den fjärde bänkskivan som nu blev rätt. Det tog K-kök nästan ett år att fixa det här problemet men som Begnt på k-kök säger ska det strula så ska det göra det ordentligt Det hela hade kunnat sköts snyggare från deras sida men nu är vi klara med k-kök, hoppas jag.Inget företag man rekomenderar till vänner å bekanta precis, så är det bara.

Skrivet av: Yvonne 2011-04-06 12:05:58
Har just anlitat Kolmårdskök och är supernöjd. Dom höll alltigenom kanonkvalitet,pris och service. Så jag säger till alla jag känner att kolmårdskök kan man lita på.
Hoppas att även denna ros kommer in och inte bara ris.
Yvonne