[ANNONS] 
http://www.marbodal.se
START KÖKSNYHETER TIPS & IDÉER KÖKSREPORTAGE BRANSCHNYHETER FORUM FOTOGALLERI ANNONSERA

Köksforum   Badrumsforum   Villaforum   Energiforum   Byggforum   Trädgård   Golvforum   Båtforum  
Tråden 'Komposit' innehåller 15 inlägg.  
  Köksforum >>  Komposit >>    
 Ämne: Komposit
 Skrivet av: Kompis 2010-01-18 11:03:01
Vi har haft kontakt med Jetstone beträffande bänkskivor i komposit och känner oss lite osäkra på om de är duktiga på mallning och montering. Någon som har några erfarenheter av denna leverantör?

Ämne: Svar på Komposit
 Skrivet av: Rune 2010-01-23 09:33:19
Man blir ju lite fundersam när man läser informationen på hemsidan... "Vårt tillfogade värde är ett ärligt råd" etc. Har ingen egen erfarenhet dock.

Skrivet av: Erika 2010-01-26 10:41:41
Ta en titt på detta http://www.facebook.com/group.php?v=wallgid=33223264249. Verkar inte problemfritt.

Skrivet av: Helene 2010-01-26 15:39:28
Har nyligen beställt en bänkskiva i composit från Kvik och där var Jetstone leverantör. De tar 10 tusen kronor för mallning och montering, vilket bara det är ganska saftigt - då förväntar man sig hög kvalite. De hade naturligtvis mätt fel och bänskivan blev för kort, efter att ha frågat min man om det gick bra att sätta en list där skvia fattades han sa givetvis nej. Skulle de leverera en ny skiva 4 veckor senare - jag ringde då Jetstone och frågade hur de tänkte kompensera oss. Svaret jag fick var väldigt otrevligt, hon förstod inte ens varför de skulle kompensera oss. Jag sa - för att köket blir klart 4 veckor senare kanske. Då fick jag en syrligt svar att det inte ligger i deras policy. Alltås de är både otrevliga, inkompetenta och dyra. Jag skulle alltså inte beställa från dom om jag var du!

Skrivet av: Skitsur 2010-01-27 13:55:47
Jag har samma erfarenhet. Dåligt utfört arbete, reklamation och därefter ett oändligt tragglande för att få felen åtgärdade. Stämmer inte alls med informationen om "No-nonsens" ? på deras hemsida.

Skrivet av: Veggie 2010-01-27 14:15:48
En leverantör som marknadsför skivor med namnet "Belgian Blue" se http://www.jetstone.nl/js/pages/se/nyheter.php måste ha problem....

Skrivet av: Kompis 2010-01-27 16:40:06
Undrar vilken leveranstid Helene hade blivit lovad från början. 4 veckors försening pga omleverans låter väldigt mycket med tanke på att Jetstone utlovar 1 veckas leveranstid från måttagning till leverans !

Skrivet av: Lasse 2010-01-29 12:03:42
Har en kompis som nyligen köpt bänkskivor i komposit från Kvik men som levererades av Naturstenskompaniet. Hade fungerat utmärkt.

Ämne: Svar p Komposit
 Skrivet av: SL 2010-10-10 01:11:20
Jag har hrt talas om ett bolag som heter Granit Skivor Scandinavia. De skall ha ok priser men har blivit knda fr att ha en enadtrnde service. De kommer alltid i tid eller att de ringer alltid om de blir frsenade. Jag har hrt mnga som lmnat varma rekommendationer till detta bolag. De jobbar med granit, komposit och marmor. Vi har haft kontakt med dem och de skall mta hos oss nsta vecka. Stefan Stockholm

Skrivet av: Lars Erik 2010-12-06 22:16:41
Vi beställde den svarta graniten, och vi är mycket nöjda. Tekniker tala engelska, men servicen är bra och billigt. www.tresten.com
Lars-Erik Ögren

Skrivet av: SL 2011-01-24 21:16:51
Då har man levt ett tag med stenen från Granit Skivor Scandinavia. Det är en fantastiskt fin sten en enastående lyster. Som jag tidigare hört angående deras service så vill jag förstärka detta för snacka om att deras personal är service minded. Sakerna de utlovade höll de till ett hundra procent, nej föresten de överträffade faktiskt vad de sagt med en helt underbar present som vi fick innan de gick. De sade att det var deras sak att alltid överträffa kundens förväntningar.
Ni som funderar på att köpa sten, prata med Granit Skivor Scandinavia www.granitexperten.se de är några tusenlappar dyrare än en del utländska bolag men det är värt varenda öre. Inget strul, alltid i tid och hela tiden med info hur läget var.
Ursäkta mitt gamla inlägg som saknade en del bokstäver, skrivit från en android telefon.

Skrivet av: AL 2011-06-30 00:38:38
Jag vill bara göra ett kort inlägg, Granit Skivor Scandinavia har även jag hört väldigt mycket positivt om. Vi gick på rekommendationen från tidigare inlägg och gissa vad som hände. Vi beställde komposit ifrån dem och allt fungerade klockrent. De kom när de lovade dock 15 minuter senare men de ringde 45 minuter innan utsatt tid och sa att de var ca 30 minuter sena. Detta uppskattade vi väldigt. Efter installationen så gick killen som monterade skivan igenom hur vi skulle sköta den, super proffsigt.
Mitt råd, om ni skall köpa sten så ta kontakt med www.granitexperten.se

Skrivet av: Linda som gillar köpa från en trygg seriös firma. 2011-07-14 14:35:49
Vi gjorde som många andra funderade på var vi kunde köpa sten till vettiga priser. Vi kontaktade även referenser till företagen som vi funderade på att köpa ifrån. Vi var i kontakt med väldigt många och vi har säkert pratat med 10st olika kunder. Resultatet vi fick fram var att de som säljer sten väldig billigt har mycket reklamationer och många kunder som har stora problem när det gäller reklamationshanteringen. Mitt råd är titta inte bara på kronor och ören utan var noga med att kolla upp företaget. Företagen som vi var i kontakt med var Pustelli, Bror Thörner, Graniteset, Granitop, Granit Experten, Diapol och Jetstone. Den ena mer skrämmande än den andra hur de hanterar reklamationer. Det jag skriver baseras på fakta från köpare till dessa företag. Vi kunde endast få fram ett företag som inte hade haft dåligt rykte när det gällde reklamationer och det var granitexperten som så många skriver positivt om. Vi fick genom en bekants bekant reda på en reklamation de hade haft här i Stockholm. De hade mätt fel killen ringde omgående sin chef som 5 minuter senare ringde upp kunden och sade att de lämnar kvar skivorna på plats så att köket kunde användas. Knappt en vecka senare så var problemet löst, nya skivor. Vår bekants bekant var super nöjd. En superfin sten men framförallt ett företag som tar sitt ansvar när de gjort fel. De gör mycket reklam och vi har sett deras reklam både på Globen, Fridhemsplan samt i Solna samt i massor av tidningar. Igår fick vi våra skivor och gud vad fint det blev, allt passade perfekt och vi fick till och med en sommar present av dem. Duktiga killar som kom när de sa. Varma rekommendationer till samtliga på granitexperten. Kolla på www.granitexperten.se bara en kan vara bäst.

Skrivet av: Ingmar 2011-10-19 11:23:23
Hej,
Jag har beställt bänkskivor av komposit till mitt kök från Estland. Företaget heter Graniteset och vi är väldigt nöjda med resultatet och den snabba servicen. Vi fick leverans inom en vecka efter att mättningen var gjord. Trevlig och professionell service.

Skrivet av: LA 2012-01-21 10:04:05
Det verkar vara delade meningar om olika företag och det är ju inte konstigt. Jag vill lämna en fundering till alla som skall köpa sten. Vi tänkte som många andra på priset men det vi inte tänkte på var att priset står kanske i relation till kvalitet. Vi undersökte noga hur sten är kvalitetsklassad. Svart sten som vi var intresserad av verkar vara den vanligaste stenen och finns i upp till 7 klasser där klass 1 är bäst. Hur kan det vara så väldigt stora skillnader i pris mellan olika företag? Som alla förstår handlar det om kvalitet. Svart sten kan man hos vissa köpa otroligt billigt. Vi begärde att få in prover ifrån massa olika företag dessa gick vi sedan till en man som verkligen kan sten. Slutsatsen var att de företagen som säljer stenen riktigt billigt har antingen infärgad sten eller riktigt dålig kvalitetsklassad sten. Vi frågade givetvis vad det innebär för oss som kund. Svaret vi fick var att infärgad sten blir med tiden grådassig efter att ha varit riktigt svart vid köp. Tidsperspektiv innan stenen blir matt och tråkig ca 2 år sade han. Men vad som är ännu viktigare är stenens kvalitetsklassning, företagen med låga priser säljer ofta sten med låg kvalitetsklass vilket för oss användare innebär följande. Stenen har stora porer kan inte ses och tål inte värme som klass 1 sten. Vad är då risken jo att när man ställer ett kokande kärl eller en varm panna på stenen så kan stenen utsättas för thermo shock och spricker då. Detta kan ske allt eftersom att stenen spricker mer och mer innuti och till slut så har man en stor spricka i hela stenen. Detta har hänt en god vän till oss och där hon köpte stenen som för övrigt var ett av dessa billighetsalternativ är att hon själv har orskat skadan och de kunde därför inte ta detta på någon garanti. Tyckte att denna info var viktig att förmedla till alla som skall köpa sten. Vårt råd är att köp sten ifrån de som inte är billigast om man nu inte vill köpa kass sten. Min tanke var även att de så kallat billighetsalternativen tjänar för lite för att kunna hantera reklamationer. Vi fick vår svarta sten ifrån granitexperten. De var inte billigast men de sade att de bara jobbade med klass 1 sten vilket vi tyckte kändes tryggt och priset var helt ok. Resultatet blev fantastiskt och jag älskar mitt kök med min sten. Billigt kan bli dyrt som för vår vän.
Lycka till alla som skall köpa sten!