[ANNONS] 
http://www.marbodal.se
START KÖKSNYHETER TIPS & IDÉER KÖKSREPORTAGE BRANSCHNYHETER FORUM FOTOGALLERI ANNONSERA

Köksforum   Badrumsforum   Villaforum   Energiforum   Byggforum   Trädgård   Golvforum   Båtforum  
Tråden 'Mobalpa' innehåller 12 inlägg.  
  Köksforum >>  Mobalpa >>    
 Ämne: Mobalpa
 Skrivet av: Mobalpa 2010-05-06 19:11:16
Hej vi ska byta kök, och har fastat för Mobalpa. Hittade dem på www.ekabkoksdesign.se. Är dt någon som har köpt sitt kök av dem?

Tinna

Ämne: Svar på Mobalpa
 Skrivet av: Mobalpa 2010-05-06 19:43:00
Vi har inte köpt vårt Mobalpa kök hos www.ekabkoksdesign.se men har vartit så nöjda med vårt Mobalpakök. I Frankrike så tar man alltid med sig kök och vitvaror när man flyttar. Detta medför att skåpstomar och luckor har en högre kvalitet en dem svenska köksleverantörerna. Vi har varit otroligt nöjda med vårt Mobalpa kök. Både leverans och kvalitet.

Skrivet av: JN 2010-05-12 13:51:27
Se även www.mobalpa.se

Skrivet av: Tuxie 2010-05-22 10:56:33
De verkar ha många speciallösningar och snygg design. De skulle dock tjäna på att ha ett rit/design-program som IKEA, Epoq, Kvik, HTH, m.fl har. Hur ska man annars kunna laborera med olika lösningar och se vad som blir bäst? Överlåta det arbetet det roligaste arbetsmomentet i hela byta-kök-processen till överbetalda "experter"?

Skrivet av: Dennis 2010-11-21 00:10:19
Vi hade vår monter bredvid mobalpa på hem och villa mässan i Göteborg för några veckor sedan. Riktigt fina kök, trots att dom är franska.
Samt väldigt trevlig personal i göteborgsbutiken i alla fall.

Skrivet av: tröttsamt 2010-11-26 13:11:09
Lätt att förringa andras arbeten.
Vad jobbar du själv med, vill du ha betalt för din tid du arbetar?

Skrivet av: Anne 2010-11-30 20:14:42
Tror och hoppas att det inte bara ÄR at rita upp ett kök, oftast kommer dem ut på plats också, och tar måttansvar. Dessa saker kan man också ta hänsyn till.

Skrivet av: Roar 2011-03-09 17:14:06
Hej.
Jag har varit på Elon i Vimmerby som säjer Mobalpa.
De kommer ut och mäter upp och ritar köket så som man vill ha det.
De verkar vara bra på det de gör.
Gå in på deras hemsida www.elonvimmerby.com och läs mer.

Skrivet av: Maj 2011-03-21 11:20:14
Vi har just köpt ett Mobalpakök på Ekab Köksdesign i Göteborg. Jättebra killar att ha att göra med, jag har stort förtroende för dom. Köket är inte klart än men det kommer att bli jättefint!

Skrivet av: Maj Svensson 2011-11-22 09:42:29
Jag måste tyvärr ta tillbaks det jag skrev. Det räcker inte att vara trevlig, man måste också uppfylla en del andra krav. Kundvård är dom Ekabs Köksdesign t ex urdåliga på. Jag rekommenderar gärna Mobalbas fina kök, men låt någon annan montera det!

Skrivet av: Lotta 2012-01-26 07:46:39
Jag kan inte uttala mig om hur servicen är nu för tiden, för det var snart 25 år sedan mitt blev insatt... Det är nog så att kvalitn på stommarna är bra, dom har först på senare år börjat bli lite småfula o det är ju många år! Men luckorna - dom ser fortfarande helt obegagnade ut... Fast det är klart, dom är av laminat så det är kanske inte så konstigt. Gångjärnen är nog det som har varit sämst, fast det kan nog också ha ändrats. Lycka till med Mobalpa, jag har älskat mitt kök!

Skrivet av: Lotta 2012-01-26 07:47:18
Jag kan inte uttala mig om hur servicen är nu för tiden, för det var snart 25 år sedan mitt blev insatt... Det är nog så att kvalitn på stommarna är bra, dom har först på senare år börjat bli lite småfula o det är ju många år! Men luckorna - dom ser fortfarande helt obegagnade ut... Fast det är klart, dom är av laminat så det är kanske inte så konstigt. Gångjärnen är nog det som har varit sämst, fast det kan nog också ha ändrats. Lycka till med Mobalpa, jag har älskat mitt kök!