[ANNONS] 
http://www.marbodal.se
START KÖKSNYHETER TIPS & IDÉER KÖKSREPORTAGE BRANSCHNYHETER FORUM FOTOGALLERI ANNONSERA

Köksforum   Badrumsforum   Villaforum   Energiforum   Byggforum   Trädgård   Golvforum   Båtforum  
Tråden 'Mobalpa kök?' innehåller 12 inlägg.  
  Köksforum >>  Mobalpa kök? >>    
 Ämne: Mobalpa kök?
 Skrivet av: Alice 2005-09-13 21:45:00
Vi har nu under ett halvår tittat på olika köksinredningar mm. Vi har fastnat för Mobalpa. Är det någon som har erfarenhet av detta kök? Köket går inte att jämföra med Ikeas eller Ipoc, utan känns mycket mera kvalitet. Hälsn. Alice

Ämne: Svar på Mobalpa kök?
 Skrivet av: Eva 2005-09-14 17:18:16
Hej Alice Jag har arbetat med både utlänska och Svenska kökstillverare och har erfarenhet av bla. Mobalpa. Mobalpa är stora i Frankrike och övriga sydeuropa. Att byta kök i övriga Europa går inte till som här. Man köper sitt kök och tar det med sig när man flyttar vilket förklarar de höga socklarna på utlänska kök ( för rördragningar ). Mobalpa är inte dåliga kök, men jag vill tillägga att det finns många duktiga kökstillverkare i Sverige. De svenska köken är utarbetade efter svensk köksnorm, standard och hur vi arbetar och umgås i våra kök. Min erfarenhet säger också att de svenska kökstillverkarna kan i många fall konkurera prismässigt med de utlänska och många är av en bättre kvalitet (inte alla!). En annan viktig sak att tänka på är vilket ansvar tar köksfirman? Är det tack och adjö när du betalat eller tar de ansvar fullt ut tex. en besiktning efter montering. Köksfirmor kan heller inte kräva hela summan som förskottsbetalning utan du har rätt att behålla 10procent tills du fått alla dina varor, det är bra då du som kund kan sätta press på köksfirman att uppfylla sina åtaganden. Tänk också på att konsumentlagen är ändrad från två till tre år. Himla bra för alla kunder. MVH Eva

Skrivet av: Fredrik.e 2005-09-17 21:01:47
jobbar med att montera kök och har hållt på med mobalpa och jke design sen i juni och jag föredrar att montera mobalpa jämnfört med jke , bättre lösningar på många grejor , kvaliten är det samma . det som eva skrev om ang svenska kök är anpassade efter svensk standard stämmer men mobalpa är även dom anpassade till svensk standard. kan säga som så här att det som är mest populärt hos oss är vit högblank med svart stenskiva.

Skrivet av: Kök att leva med 2005-11-04 09:53:58
Har ett Mobalpa kök från 1988 och idag 17 år senare kan jag bara säga att jag är jättenöjd. Köket vi valde är i tradionell stil i ek. Standarden passar precis lika bra för svenska förhållanden som europeiska. Mobalpa köket är utan tvekan vår bästa investering, jmf med att köpa en bil som efter ca 10 år sjunkit i värde mer än vad det smakar. Köket lever man med varje dag och det bara fungerar. En supernöjd Mobalpakund

Skrivet av: ABL 2005-11-06 16:01:46
Vad kul att höra. Vi valde ett Mobalpakök, och det blev klart i fredags. Vilket fantastiskt kök. Lådor som går in sista biten själv.Lätt att hålla rent och fint. Mycket bra köksdesigner. Snickare som var utomordentligt duktiga. Allt klart och inkopplat sen él och rör varit här. Dyrt.....nja dyrare än IKEA, men billigare än många andra svensktillverkade kök. Hälsningar Alicia

Skrivet av: Hanna 2010-10-07 10:08:01
Hej Jag har jobbat med att sälja Mobalpakök och jag tycker att det är ett jätte bra kök. Det bästa köks märket jag har sålt. Deras lackade köksluckor står i en klass för sig. Då svenska märken är rena äggskalet till lack om man jämför. Mobalpas stommar är mycket tjockare och tyngre vilket ger bra kvalitet i längden. Stommen är kökets byggstenar vilket gör att köket håller i massor med år. Jag säger grattis till er som har förstått kvaliteten och installerat ett mobalpakök. Mvh Hanna

Skrivet av: JacL 2010-10-23 20:52:15
Vad kul att höra att så många prisar denna köksleverantör. Är på gång att göra en totalrenovering och skall ner och rita kök i nästa vecka hos Exboxl. Är väldigt sugen på Mobalpa då de har lite annorlunda stil och det är kul att ha nått ingen annan har. Hoppas bara det inte är ett löjligt dyrt kök, utan ligger i klass med t ex kvik. Förstår ju att de inte kan konkurrera med IKEA, men de har ju alla kompisar installerat, så det känns tråkigt att bara bli en i mängden.

Skrivet av: hasse 2010-10-23 23:46:23
samma pris som kvik??
Kommer du ner till samma pris, så köp 2 kök. Dem är typ 4 ggr dyrare än billiga kvik kök.

Skrivet av: Tilda 2011-04-10 16:10:47
Vill bara tillägga att vi nyss har köpt ett mobalpakök som har ritats efter vårt önskemål och vi är supernöjda. Det kostar men det känns som vi har gjort en klok investering och det är också kul att vårt kök inte ser ut som alla andras även om vi har valt modern stil. Det var också mycket bra service hos återföräljaren, något som vi har värderat högt.

Skrivet av: robb09 2011-07-15 12:48:51
Hej, låteer som om Mobalpa kök är gediget och är en bra investering, har själv tyckt att designen verkar grym, men var någonstans kan man hitta en åter försäljare i Stockholmstrakten eller i dess närhet? Tacksam för svar!
Mvh
RP

Skrivet av: Jörgen 2011-10-21 17:19:39
jag både säljer och monterar Mobalpa kök ,och kan bara konstatera att kvaliten är helt kanon från början till slut.

Skrivet av: dahlberg 2012-03-07 14:23:46
...kika in på www.dahlberg.se i Stockholm och fråga efter Martin J som har över 20 års erfarenhet av just MOBALPA-kök i Stockholm.....