[ANNONS] 
http://www.marbodal.se
START KÖKSNYHETER TIPS & IDÉER KÖKSREPORTAGE BRANSCHNYHETER FORUM FOTOGALLERI ANNONSERA

Köksforum   Badrumsforum   Villaforum   Energiforum   Byggforum   Trädgård   Golvforum   Båtforum  
Tråden 'myresjö eller sentens?' innehåller 3 inlägg.  
  Köksforum >>  myresjö eller sentens? >>    
 Ämne: myresjö eller sentens?
 Skrivet av: Eva 2007-05-08 14:04:03
har tittat på olika alternativ och funnit fram til att dessa ovan skulle kunna matcha budgeten och kvaliteén således att jag får ett bra kök utan att bli ruinerad..myresjö klart snyggast men sentens ligger något bättre i pris. vad säger ni snickare om ovanstående.vad hade ni valt??eller ratat bägge..?

Ämne: Svar på myresjö eller sentens?
 Skrivet av: Anna 2007-08-13 13:55:04
Är inte snickare - men gillar helt klart mitt Myresjökök!(se vad jag skrev under tråden:Vilket kök ska jag välja?)

Ämne: Svar på myresjö eller sentens?
 Skrivet av: Magnus 2012-03-22 07:57:38
Gammal tråd, men alltid aktuellt ämne...

Myresjö, Sentens och Marbodal ägs av samma koncern. Tror till och med att de tillverkas i samma fabrik. Deras färgval på målade luckor är desamma, men har döpts med olika namn. Samma med luckor. Alla mått på skåp är samma så det går att blanda luckor och stommar mellan de olika märkena.

Kvalitetsmässigt ingen skillnad mellan dem, men med Sentens så kan man få köket med omonterade stommar och därmed spara en del pengar om man vill montera själv. Viktigt för valet är vilken rabatt eller kampanj som erbjuds.

Jag tycker Sentens hade ett större utbud på färgval vilket gör att man kan få favoritluckan i den färg man gillar bäst. För övrigt kan det kvitta vilken kök man väljer, man får samma grejer.