[ANNONS] 
http://www.marbodal.se
START KÖKSNYHETER TIPS & IDÉER KÖKSREPORTAGE BRANSCHNYHETER FORUM FOTOGALLERI ANNONSERA

Köksforum   Badrumsforum   Villaforum   Energiforum   Byggforum   Trädgård   Golvforum   Båtforum  
Tråden 'Norddesign någon?' innehåller 16 inlägg.  
  Köksforum >>  Norddesign någon? >>    
 Ämne: Norddesign någon?
 Skrivet av: HK 2009-09-05 17:36:09
Hej!
Vi är helnöjda med vårt köks uppbyggnad och funktion, men inte med luckorna. Vi har tittat lite på nätet och fastnat för Norddesign. Tacksam om någon av er kan delge ev erfarenheter eller rykten

Ämne: Svar på Norddesign någon?
 Skrivet av: tjena 2009-09-06 16:13:43
har precis satt in nya luckor från norddesign och är nöjd,ser bra ut...
kanske lite dyra...

Skrivet av: Birre 2009-09-08 21:35:57
jag satte in nya luckor i ett stort kök med bra stommar för ett år sedan. är väldigt nöjd med hela upplägget. bra bemötande och känns som att det är bra kvalitet på grejerna. lycka till!

Skrivet av: Johan 2009-12-17 08:42:16
Norddesign har bara luckor i Plastlaminat, det finns en risk att de släpper i kanterna. Byta luckor är annars ett bra alternativ för att få ett nytt kök.
Jag skulle hellre satsa på en målad eller trälucka.

Skrivet av: Maud, Idre 2009-12-30 23:16:54
Jag kan verkligen rekommendera Norddesigns utbytesluckor! Har bytt köksluckor 1996 och de är fortfarande som nya - lättskötta och hållbara. Min kontakt Peter Larsson.

Skrivet av: Kunnig i branchen 2010-04-11 20:12:42
Har ingen erfarenhet av företaget, däremot verkar det likna HärjedalsKök som har ett liknande koncept. Vet att deras koncept fungerar superbra!

Skrivet av: Johan 2010-04-18 21:53:42
Kan rekomendera Creoform när det gäller utbytesluckor, de har både målade, laminerade och träluckor.

Skrivet av: Åke 2010-06-01 13:42:12
beställde nya luckor, lådor och bänkskiva till ett mycket litet kök vecka 15. leverans skulle ske måndag vecka 21. ännu idag slutet vecka 23 fattas 4 luckor och en låda. rent skitsnack om leverans på en dag.

snickarna som installerade skakade på huvet om att installera snabbare. försäljaren skyller på snickarna för långsamt jobb. och vem får vänta med halvgjort kök! vi vatten och diskmaskin borta i två dagar. kul att använda diskborste igen!

jag rekommenderar inte norddesign!

Skrivet av: Lurad 2010-06-08 21:01:49
anlita inte norddesign håller med åke och känner igen alla turer. kan ni som funderar välja så välj en annan leverantör.

Skrivet av: Hasse 2010-06-26 12:44:56
Intressant att läsa alla skriverier om olika leverantörer i detta forum. Om man skulle tro på allt eller låta sig påverkas, skulle det aldrig bli ett köksköp i Sverige.
Nio fall av tio handlar det om att köksäljaren är slarvig eller inte tar sitt jobb på allvar, vilket påverkar leveransen av köket. MEN i detta forum hänger man ut hela företag. Precis som hela företaget alla butiker är under all kritik. Tyvärr har detta blivit en form av klagomur där folk får skriva av sig och helst spä på lite ytterligare för att förstora saken.
Jag är själv en konkurrent till norddesign, och vill inte från ta dem ett ansvar, men tycker att diskussionerna spårar ur i nästan alla dem inlägg som handlar om kritik i olika former i detta forum.
Skärpning! Håll er till saken, och be helst respektive företag få besvara kritiken.

Skrivet av: man 2010-08-19 07:51:28
Är en föredetta säljare från just NordDesign. Kanonfin kvalitet, bra grejer helt enkelt. Men det är precis lika fint hos creoform eller härjedalskök eller någon av alla de andra som har riktiga laminatluckor. Det med att laminatet släpper i kanten är skitsnack. Om det skulle släppa har du antingen köpt ditt kök för billigt eller så är det ett fabrikationsfel som då natuligtvis ersätts av företaget. I alla fall dom seriösa.

Skrivet av: Köksgrabben 2010-11-06 08:10:58
Största problemet är som i förra inlägget en köksförsäljare som säger att dom har lika fina Laminatluckor alla både norddesign, creoform, ebkök, kensapuu, härjedalskök Scanndoor.

dom är säkert lika fina alla ihop men det är ju inte laminatluckor dom säljer!,
Laminat är på bänkskivor och tillverkas av ex. Formica Abet det dom här tillverkarna säljer är Thermofolierade luckor. är en slag plastvinyl som pressas runter kanterna i en stor press antingen i något som kallas membranpress elller vacumpress.

Fördelar dom är vatten avisande då dom är täckta på 5 sidor är endast på baksidan mellan Thermofolien och den vita Melaminen på baksidan som där finns möjlighet för fukt att tränga in.

Minus onödigt hög prisbild från många av dom här företagen,
är svåra att lacka om man tröttnat på färgvalet.

så hade säljarna kunnat särskilja vad som säljer för produkt så hade nog mycket underlättat i branschen
men klart det låter ju bättre att säga laminatluckor än folie luckor till kunderna och lättare får ut det höga priset.

Skrivet av: Peter 2010-11-17 15:44:36
De leverar inte i tid. Montören var slarvig. Delar saknas fortfarande veckor efter leverans. Omöjlighet att få besked om när saknade delar kommer.

Mitt råd är att undvika dem och ta någon annan.

Skrivet av: Attila 2011-10-13 14:39:26
Köksgiganten.se säljer liknande luckor. 5 veckors lång leveranstid men pålitlig service.

Skrivet av: Lasse 2012-03-12 21:54:13
Vi är definitivt inte nöjda med NordDesign. Det började bra, men när fel uppstod och bl a luckor bågnade, var det slut med intresset. Vi har bett företaget hålla oss underrättade, så att vi själva ska slippa ligga på vecka efter vecka. Det har nu gått tre månader efter första installationen av luckor och ännu har inget hänt och inga besked lämnats. Vi avråder hugade spekulanter från att anlita företaget.

Skrivet av: Torbjörn 2012-03-13 08:06:25
Hade nog aktat mig för köksgigantens folie luckor dom är importerade,

Sidan känns ju inte så uppdaterad ut så vet inte om dom säljer längre...