Ämne: Nytt kök lika med huvudvärk. Hjälp önskas! Skrivet av: Jonas 2005-10-02 22:59:03
Skall göra om en kök helt och hållet. Kan inget om kök och stirrar mig blind i kataloger och på visningar och ser till slut varken bu eller bä. Önskar mig ett kök med högblank lucka och svart granit i U form med måtten 2.0 x 3.0 x 2.5
Har tittat på hela skalan prismässigt och mina kommentarer finns bakom varje. Någon som kan ge råd vad ni valt? Hur ni resonerat?
Noblessa. Gillade inte kvalitet. Osäker på kvalitet
Epoq. Kändes som Ikea. Man får vad man betalar för.
Ikea. Pålitlig garanti och sunt kök för pengar. Vill dock ha lite mer ut av köket.
Kvik. Intressant. Kändes som man är ganska utelämnad på något sätt. Även om man får in folk som kör montering etc.
HTH. Har ingen direkt uppfattning. Intressant men hur står sig köket? Deras slogan med oss får du det lite bättre... tja jag har ett värdelöst kök just nu så jag hade hoppats på mycket bättre :)
Puustelli. Ganska snygg finish och 10 års garanti. Trevlig service. Dyra?
Invita. Trevlig service. Snygga kök. Dyra?
Mobalpa. Väldigt snygg finish men hur dyrt blir det?
Ballingslöf. Tja tänkte inte ens ta med denna. Har en känsla av att man får mindre än man betalar för och då även en snorkig försäljare... Eller?
Tacksam för råd och kommentarer!
Anmäl opassande inlägg:
Ämne: Svar på Nytt kök lika med huvudvärk. Hjälp önskas! Skrivet av: Malin 2005-10-03 13:38:43
Vi är just nu i slutet av vårt köksbyggande. Tillslut valde vi ikea men att komplettera med vitvaror utanför ikea. Det jag har hört att många gör är att köpa stommar från ikea och luckor från något lite dyrare ställe. Bänkskivan behöver du ju inte köpa på ikea och man kan ju alltid komplettera med detaljer så man inte får ett ikeakök. Jag kan verkligen rekommendera ikea, de är hjälpsamma och billiga.
Anmäl opassande inlägg:
Ämne: Svar på Nytt kök lika med huvudvärk. Hjälp önskas! Skrivet av: Marie 2005-10-05 10:14:50
Hej,
Jag kan förstå att det blir billigare med stommar från IKEA, men då måste man väl hålla sig till deras inredning i stommarna...? Har IKEA många olika varianter på skåpsinredning? Det känns som om de är lite begränsade i sin skåpsinredning...? Rätta mig om jag har fel!
Anmäl opassande inlägg:
Ämne: Svar på Nytt kök lika med huvudvärk. Hjälp önskas! Skrivet av: alice 2005-10-07 18:54:23
Vi har nu efter ca 6 månader bestämt att det blir ett Mobalpa kök. Mycket proffsigt bemött, och bra kvalité.
Lite dyrare än IKEA, men mycket,mycket mera genomtänkt. Designern gav ett flertal förslag, genom att maila bilder på vårt blivande kök.
Nu har de monterat och kaklat köket under designerns kontroll. Måste bara säga KANON bra blev det.
Hälsningar Alice