Ämne: Oberoende kökskonsulenter? Skrivet av: Anders 2007-11-11 13:45:50
Är det bara jag som skulle vilja ha hjälp av en oberoende kökskonsulent?
En säljares främsta uppgift är att sälja de produkter han/hon för tillfället saluför.
Ska man hårdra det så är det redan här problemen börjar för oss kunder.
Jag tror att anledningen till att så många här är missnöjda med sitt köksköp beror på okunskap om produkterna och hur branschen fungerar. Detta är ganska naturligt eftersom utbudet är så enormt och tiden till omfattande efterforskning inte finns.
Jag efterlyser alltså någon oberoende som kan branschen/leverantörerna och produkterna och dessutom kan rita mitt kök utan att vara bunden till en tillverkare. Jag föreställer mig också att det är lättare att vara ärlig med sin budget med en sådan konsulent som sedan kan föreslå en lämplig leverantör utifrån mått, design och pris mm.
Känner någon till om denna tjänst redan finns eller är jag ensam om att vilja betala för det?
Anmäl opassande inlägg:
Ämne: Svar på Oberoende kökskonsulenter? Skrivet av: köksgrabben 2008-02-16 20:02:24
Hej!
jag känner till några sådana som ritar kök på det sättet. men oftast så har dom några som dom föredrar att jobba med. så blir kanske lite fel ändå.
men helt klart är en bra ide.
som jag tycker skall uppmuntras.
är själv inom branchen och tycker att man ska verkligen kolla runt innan man handlar hos någon!
så man inte köper hos första bästa eller den som skricker högst typ.
typ samma lucka kan man hitta hos många försäljare men det skiljer många tusen kr.