[ANNONS] 
http://www.marbodal.se
START KÖKSNYHETER TIPS & IDÉER KÖKSREPORTAGE BRANSCHNYHETER FORUM FOTOGALLERI ANNONSERA

Köksforum   Badrumsforum   Villaforum   Energiforum   Byggforum   Trädgård   Golvforum   Båtforum  
Tråden 'Planlimmad vask i träskiva.' innehåller 5 inlägg.  
  Köksforum >>  Planlimmad vask i träskiva. >>    
 Ämne: Planlimmad vask i träskiva.
 Skrivet av: Tobbe 2009-12-23 23:10:32
Vi håller på och byter kök och har i stort sett bara bänkskivan och tillhörande vask kvar att bestämma oss för. Jag har hittat aalborg-massiv som säger sig kunna planlimma en vask i träskivor. Hitills har alla inredare mm. som jag pratat med, hävdat att det är omöjligt att göra så. Alternativet är underlimmat, men jag tycker att ändträet blir så exponerat där man slabbar mest med vatten. Har någon erfarenheter av plnalimmat och trä? Är kostnaden högre än underlimmat?

Ämne: Svar på Planlimmad vask i träskiva.
 Skrivet av: ela 2009-12-26 18:36:16
Visst går dett att en disklåda planlimmas i trä. Det är fler som erbjuda detta. Det som är egentligen är problemet: att man måste hålla träytan oljad hela tiden för att den ska tåla vatten. Och då är det enklare att ha den planlimmad. Det är en ganska så jämt övergång mellan trä och disklådan / silikon därmellan så kalrt Jag själv tycker just av den anledningen inte als om kombinationen trä / disklådan. Oavsett om den är planlimmad eller infälld. Men det är en smaksak.

Skrivet av: A 2009-12-29 08:31:30
Se till att träskivan är hårdvaxoljad och inte bara "vanlig" olja. Det står emot fukten bättre då och behöver inte underhållas lika ofta. MEN underhåll är viktigt i alla kombinationer Vatten-trä.

Skrivet av: sir.l 2009-12-29 11:21:04
Jag har en byggfirma som är specialicerad på kök/bad.
Mina efarenheter blir -undvik planlimmad vask-. ger er förmodligen efter en ganska snar framtid bar bekymmer.
Fundera istället på en rent infäld vask rostfri-porslin elle varför inte en i betong.

Hls byggmästaren.

Skrivet av: daniel köksmontör 2011-06-23 18:08:16
Planlimma inte, har sett underlimmade och planlimmade efter några år och planlimningen blir ful i fogen .