Ämne: Platsbyggt kök Skrivet av: Erika 2008-04-08 17:00:47
Är det någon som har tips på vad jag ska tänka på då jag vill få ett platsbyggt kök i min lägenhet? Jag ska flytta mitt kök till en större hall för att göra det gamla köket till sovrum, men då hallen är något sned så tror jag det är bäst och snyggast att ta in en snickare som bygger det på plats.
Har ni erfarenhet från platsbyggda kök på små utrymmen (ca 3 m brett men högt i tak) och vilka/vilket snickeri kan ni rekommendera? Och vad kan det tänkas gå på att få det gjort- det handlar om en köksvägg på ca 3 m och jag har en budget på ca 150 000 kr.
Dessutom undrar jag om någon har erfarenhet av att dra om rör under golvet? Jag måste flytta vatten och avloppsrör ca 5-6 m från det gamla köket till hallen, men då jag bor på bottenvåningen så säger en del att det inte ska vara så svårt då jag kan dra rören i trossbotten. Stämmer det och vad kan det tänkas kosta att ta in en rörmokare som drar om rören?
Och var kan man hitta en person som kan tänkas riva upp min stavparkett och limma ihop den snyggt igen när rören är dragna? Och vad kan det kosta?
Tacksam för alla tips och idéer!
Erika
Anmäl opassande inlägg:
Ämne: Svar på Platsbyggt kök Skrivet av: Bobo 2010-03-31 09:48:49
Hej Vet inte var du bor men Strömsdal kök i Borås och Jönköping har måttbeställda kök. Kostnaden är mycket rimlig enligt bekanta. Kanske har du redan hittat vad du söker. Bobo