[ANNONS] 
http://www.marbodal.se
START KÖKSNYHETER TIPS & IDÉER KÖKSREPORTAGE BRANSCHNYHETER FORUM FOTOGALLERI ANNONSERA

Köksforum   Badrumsforum   Villaforum   Energiforum   Byggforum   Trädgård   Golvforum   Båtforum  
Tråden 'puustelli' innehåller 69 inlägg.  
  Köksforum >>  puustelli >>    
 Ämne: puustelli
 Skrivet av: undrande 2006-06-27 22:36:00
är det någon som har erfarenhet av puustelli kök, är det bra kvalitet.Är på väg att köpa ett sådant men vill gärna höra era åsikter.

Ämne: Svar på puustelli
 Skrivet av: Anne Mari 2006-07-22 19:51:13
Hej, vi har köpt puustellikök, men det är ännu inte levererat ( v42). Återkommer gärna med mer info senare. Vi vet att det är riktigt hög kvalité, det är ett av Finlands absolut ledande märke. Min moster har ett puustelli, och nu ca 15 år senare har hon fortfarande inget att anmärka på. Lycka till!

Skrivet av: kj 2006-08-15 19:45:42
Tyvärr håller Pustelli lägre kvalite, men ett betyfligt högre pris än många andra köksfabrikat.

Skrivet av: Jocke 2006-10-04 14:36:38
Hej KJ! Håller på att förhandla just med Puustelli kök,kan du ge exempel varför jag inte skall välja dom som köksleverantör?vad jag vet så kan dom leverera hela konceptet,från vitvaror till ett färdigt installerat kök,som jag tycker är helt Lysande. Vänliga hälsningar L.K

Skrivet av: Klas 2006-10-04 18:58:18
Hej Anne! Vi har ett Puustelli kök! Kan inte hålla med föregående talare att det skulle vara lägre kvalité. Vi är verkligen jättenöjda med köket! Servicen o kvalitén har varit över förväntan. Många bra lösningar och snabb leverans. Hade ett HTH kök i förra huset, men den rasa ju ihop efter 3 år.. har haft Puustelli köket i ett år nu o den verkar hålla finfint! Jag menar det kostar ju mer men smakar desto bättre.. Klas

Skrivet av: Pelle Andersson 2006-10-05 11:48:09
Ofta beror det på säljaren om man skall bli nöjd med sitt kök eller inte. Kvalitén inom kök är precis som på de flesta andra konkurrensutsatta område genomgående väldigt hög. Man får oftast precis det man betalar för. Prutar man sönder söljaren är han eller hon kanske inte lika angelägen om att göra det där lilla extra. Om man tittar på vad man får (antal skåp eller kvadratmeter) är det inte många tusenlappar som skiljer i slutändan. Självklart kan man inte jämföra Massiva träkök med masonit men det hade du väl redan räknat ut.

Skrivet av: Göteborgare 2007-03-02 12:29:19
Har precis fått ett Puustelli kök installerat. Puustelli gjorde ALLT. Rev ut det gamla, la golv, målade tak och väggar, satte upp mosaik och installerade köket (dom städade även efter sig!). Allt höll den utlovade tidtabbelen, totalt 10 dagar från start tills allt var klart. Vi är mycket nöjda med både köket och servicen.

Skrivet av: Göteborgare 2007-03-16 09:54:08
Allt fungerade som sagt perfekt, men när det väl är betalt är det mycket svårt att få tag på någon på Puustelli som kan svara på frågor m.m.

Skrivet av: Maria 2007-04-17 16:11:37
Jag kan inte förstå hur människor kan vara så glada för att snickare sköter allt åt dom. Har ni kontroll på de fel som leverantörer och snickare kan dölja när dom gör allt på 10 dagar? Det är viktigt att kunna leverera kvalité inte tid. Om man får vänta i 5 dagar extra för att få det exakt som man vill ha det, anser jag att det är värt. Tid är pengar.

Skrivet av: Onsala Bo 2007-06-11 13:26:29
Grymt nöjda är vi! Bra säljare/planerare, mycket pengar men blev ju såååå snyggt! Jag ler varje gång jag sätter min fot i köket. jätteduktiga snickare som skötte allt, kontakten med elecktriker rörmokare och andra som va hos oss. Tycker att dom ska ha eloge för deras sätt och arbeta. Vi är helnöjda med dom som leverantör! Tack för mig.

Skrivet av: Albin 2007-06-26 10:45:20
Puustellis köksskåp är bra men installtionen har dragit ut på tiden för att de tar in för mycket jobb. Sedan verkar det tyvärr så att de inte bryr sig så mycket efter att man betalat. MÅNGA fel som behövde åtgärdas. Besiktningen kom inte till stånd förrän jag själv tjatat om den. Nu tycks hela arbetet vara klart - efter 6,5! Ändå återstår skavanker på målning i tak och väggar, som de tydligen inte tänker åtgärda. Under arbetets gång (eller stillaståenda) har jag ringt ett trettiotal samtal för att få saker gjorda. Jag är mycket missnöjd med hela arbetet. Det borde blivit bättre efter en kostnad på närmare 200.000 kronor. Jag vill inte rekommendera dem.

Skrivet av: B 2007-08-23 10:28:41
Verkar vara väldigt beroende på vilken säljare och var i landet det är. har köpt kök i stockholm och är rimligt nöjd fick nog vad jag betalade för. Fel åtgärdade efter påpekan. Har nnära bekanta som köpte i Nyköping som kände sig blåsta.

Skrivet av: sara 2007-09-06 12:43:51
dåligt, dåligt, dåligt. på alla sätt, leverans, kvalitet, ritning.

Skrivet av: Nöjd kökskund på Färingsö 2007-10-25 20:33:57
Vi är "jättenöjda" med Puustellis service och kvalitet. Deras helhetskoncept är oslagbart.

Skrivet av: Bergman 2007-12-05 11:52:14
Vi har just haft en första kontakt med Puustelli och känner att de är bra. Helhetskonceptet är jättebra. Representanten berättade att de endast tar åt sig 3 kunder per handläggare just pga att de ska kunna hålla sina tidsramar. Deras kök ligger i det översta skiktet kvalitetsmässigt. Jag tror de få negativa inläggen kommer från konkurrenter.

Skrivet av: Mycket nöjd köpare 2007-12-05 13:52:21
Rekommenderar varmt Puustellikök, vi är supernöjda. Installerade ett Puustellikök för 1 år sen. Suverän service, jätteduktig snickare, allt kom i tid. Ett par lådor som fick transportskador byttes utan problem. Vi vill verkligen ge en eloge till Puustelli i Nacka.

Skrivet av: Missnöjd 2007-12-05 15:32:19
Jag är mycket missnöjd med puustelli VARNING! Stockholm Arbetet skulle slutföras inom fyra veckor, vilket vi tyckte lät länge. nu har det gått 10 veckor och det var tre veckor sedan något gjordes. Hantverkarna dyker inte upp på avtalade tider och svarar inte i telefon. de slarvade både vid montering och kakling och hälften av arbetet återstår. Det var defekter på flera varor samt uteblev leverans på andra. Byggansvarige Micke Magnusson Ringer inte upp på avtalade datum och måste jagas ner via flera telefonsamtal. t.ex. När man ringer på en onsdag för att fråga när de tänker fortsätta jobba svarar han att han inte kan svara på det förens på måndag och ska ringa upp då. på tisdag tröttnar vi på att vänta och ringer upp honom. han säger att han ska ta fram våra papper och ringa upp om fem minuter. En timme senare ringer vi upp igen och får svar att hantverkarna kan komma nästa måndag och så här fortsätter det. Dessutom är han ohövlig. Har man några konkreta frågor som tänker ni fixa de fel ni skapat får man svar att han ska höra med hantverkaren som utfört jobbet och se vad man kan göra . två veckor och tre samtal senare får vi samma svar. Utöver detta har de mage att fakturera oss. Betalar vi lär de aldrig slutföra arbetet. Konsumentvägleren som vi varit i kontakt med rekomenderar oss att 1. Ringa till Finland och klaga på deras hantverkare så de kan byta. 2. Gå till deras butik och kräva att få tala med Butiks ansvarige och klaga även här. 3.Ringa till Plus samt dagstidningar. 4. endast betala en bråkdel av fakturan samt kräva skadestånd. Jag vet inte om jag har så mycket snällt att säga om puustelli utöver att de har fina kök.

Skrivet av: Missnöjd 2007-12-05 15:38:22
Jag vill även lägga till att deras faktura hamnade på nästan det dubbla som förväntades!!!!

Ämne: Smidigt
 Skrivet av: berra 2008-02-14 23:20:16
Har nyligen fått mitt andra kök installerat från Puustelli. Fint blev det.Det finns många bra leverantörer på marknaden. Puustelli är inte det billigaste, men dem har ett bra koncept där dem åtar sig allt i egen regi. När snickaren var klar, gjorde vi en besiktning av köket. Kändes tryggt. Kan rekommendera varmt.//Berra ps! Tack Mikka i Bromma.

Skrivet av: Göteborgare 2008-02-16 15:28:04
Nu är det lite mer än ett år sedan vi fick vårat kök. 2 lampor krånglade, vi ringde Puustelli, dom lovade att självklart byta ut dessa. Så vi är fortfarande nöjda.

Skrivet av: A 2008-03-18 15:19:25
Vi köpte puustelli i göteborg. Måste säga att allt var över förväntan, fantastisk service och bemötande i butiken och från inredaren, underbara hantverkare som va vänliga och professionella. Vi är jättenöjda! Rekommenderar varm! Tack till Jocke som hjälpte oss genom hela processen, en lugn, saklig och professionell kille.

Skrivet av: ANDERS W 2008-04-22 17:18:20
Vi köpte vårt kök för 2 månader sedan. Äntligen mötte vi säljare som VILLE sälja. Var runt och kollade på många ställen, men ingen ville komma hem till oss för att hjälpa. Många av dem andra leverantörerna ville att jag skulle komma med mina mått och önskemål. JAG är lekman i sammanhanget,och ville ha en säljare som kom hem till oss, och det gjorde dem. Hellre säljare som VILL sälja. Än inga säljare alls. Förmodligen är det en av anledningarna att Pustelli lyckas med sin produkt för att dem har aktiva säljare?

Skrivet av: Christer 2008-07-28 17:36:27
Tyckte själv att våran säljare betedde sig väldigt professionellt. Kundkapen om köksplanering var uppenbart hög och vi fick även många bra tips till resten av huset. Hela leveransen och montaget gick över förväntan. Är helnöjda med både säljaren, montören och deras montageledare. Bara positivt från familjen Steen i Kullavik, Göteborg.

Skrivet av: besviken 2008-11-11 12:33:05
Beställde själv ett Puustelli-kök i mars med leverans i mitten augusti.Idag tre månader efter leverans, väntar vi ännu på leverans av delar som saknas och en lösning för fläkten.Det är så man skäms när folk runtomkring frågar om vi är klara med köket. Servicenivån hos Puustelli känns som att den blir NULL efter att leveransen är gjord. Vilket gör att jag idag skulle rekommendera annan köksleverantör. Tyvärr

Skrivet av: Agneta L 2008-11-11 16:36:29
Vi fick vårt kök för en månad sedan. Och är jättenöjda. Det verkar bero på vilken butik man köper av. Vi köpte från butiken i Ulvsunda, och det blev jätte fint. Bra Service fick vi.

Skrivet av: östberg curt 2008-11-11 19:40:13
Dem hade ett stort sortiment. Och kunniga snickare. Bör också tilläggas.

Skrivet av: Johan och Helene Ekerö 2008-11-12 10:30:15
Köpte ett Puustellikök för 1,5 år sedan. Vi är jättenöjda. Dock var priset ganska högt men kvaliteten är hög. Det ända som håller sämre kvalitet är gasdämpningsbeslagen, tror att dom har nya idag.Dom levererade i tid, proffistionella snickar som gjorde ett bra jobb, allt höll tidplanen. Helhetsbetyget är mycket bra.

Skrivet av: familjen Ericsson Bromma 2008-11-19 19:36:59
Köpte mitt andra puustelli kök. Funkade bra. Kan rekommendera. Tycker deras helhetskoncept är mycket bra. Kanske inte det allra billigaste. Men med erfarenheten av att helheten blir bra. Det var någon lucka som var transportskadad, men de ordnade allt på ett proffsigt sätt.

Skrivet av: Magnus 2008-11-20 12:16:46
Ja, vill man betala för en Mercedes få en Skoda. Då ska man köpa ett pusstelli kök. Vill man däremot ha en merca så finns många andra leverantörer att välja mellan. Där pris kvalit går hand i hand.Har själv ett pustelli kök idag. Men det blir inga fler köp där.

Skrivet av: Ingrid Olsson 2008-11-22 21:13:41
Har ett 12 år gammalt Puustelli kök. Är väldigt nöjd med detta. Kan rekommendera. Det enda som inte var riktigt bra, var Ugnen som köptes i samband med köket. Men det kan man inte klandra Puustelli för. Nu för tiden finns det nog bättre modeller.

Skrivet av: Ledsen och arg Yvonne 2008-12-12 07:44:10
Hej,Tänk dig noga för innan du köper ett Puustelli kök. Vi köpte av Bromma affären ett kök för 250.000 kr. Snickerierna är bra, men golv och kakel är tyvärr helt undermåligt. Det tog 7 veckor istället för 2 som var utlovat. Vi har diskuterat länge nu men nu orkar vi inte längre. Vet inte hur vi ska få rätt och eventuellt avdrag på fakturan för allt strul som varit och alla extra kostnader och tid. Elektriska firman Skarparby el var tyvärr en underleverantör som de ska undvika. De kopplade fel, kunde inte lösa sina problem. Spotlights som slocknade när spisen skulle startas, och som skulle ställas om när det var sommar eller vinter Tänk noga efter för vi höjer ett varningens finger. Vi har nu fyllt i Puustellis enkät om hur renoveringen var och vi hoppas att de ska förstå vad vi tycker och tar kontakt med oss.

Skrivet av: Familjen Andersson Järfälla 2008-12-12 10:04:36
Vi fick vårt kök installerad för en vecka sedan. Det blev jätte snyggt. Kan rekommendera.

Skrivet av: Magnus 2009-01-17 10:48:20
Vi med är nöjda Köpte i Göteborg. Kändes tryggt, hela butiken var engagerad och brydde sig när vi hade frågor. Imponerande

Skrivet av: M M 2009-03-20 21:21:45
Idag har vi beställt ett Puustelli-kök i butiken i Bromma. Hela planeringen klar på en vecka och mycket genomarbetat. Bra ider, konstruktiva förslag och ett kanonkök, som vi ser fram emot. Dessutom ett bra pris.Trevlig och kunnig säljare, som till skillnad från en annan tillverkare vi varit hos, har levererat.Nu ser vi fram emot vårt nya, fina kök och rapporterar hur slutresultatet blir.

Skrivet av: A:E 2009-05-24 23:41:41
vad menas med ett dyrt kök...man kan lägga 250,000 på en bil som tappar värde men ett kök för 200,000 tycker många är dyrt.....däremot så köp vitvarorna på 30.se eller kolla åtminstone priserna där innan ni förhandlar om vitvaror....Annars så är vi jätte nöjda med vårat kök från pusstelli...valde mahogny färgad björk och svart granitskiva.

Skrivet av: missnöjd kund 2009-06-23 01:39:52
vi beställde vårt kök i januari med montage men när köket kom var det inte det vi kom överens om, köket blev inte färdigt, jag har fått byta säljare 3 ggr mm. idag den 23 juni är köket fortfarande inte färdigmonterat och puustelli kräver att vi ska betala för saker som snickaren har haft sönder och felmonterat. rostiga skruvar, saker han sågat sönder mm. snickaren själv ljuger bra och vägrar komma och göra färdigt. varning!kom ihåg att inte betala förrän det är alldeles färdigt och var beredd på att det strular och att de inte vill åtgärda felen.

Skrivet av: anders w 2009-06-23 23:52:49
Fick vårt kök installerat för en månad sedan. Det mesta fungerade riktigt bra. Vi hade en lucka som var repig från transporten, och behövde inte betala för den, förrän den nya luckan hade kommit.
Vi är nöjda.

Skrivet av: Yvonne 2009-06-24 08:01:18
Förstår fullständigt kunden som hade strul och att de inte tar på sig det som de förstör. De tar för givet att allt som finns i närheten kan de använda. Vi är så missnöjda med den behandling vi fick för ett kök som vi fick betala 250.000 kr för. Inte värt det tyvärr. Stor varning: Köp inte Puustelli kök om ni vill ha kvalitet och bra service, det är inte värt pengarna, sorgset att behöva skriva det.

Aldrig mer Puustelli

Skrivet av: Byggarn 2009-07-15 23:15:44
köpte mitt andra kök från Puustelli för ngn månad sedan. Tycker man får bra service och säkra leveranser.

Skrivet av: Patrik 2009-07-29 13:45:32
Är det några som har erfarenheter från butiken på Norrmälar strand?

Skrivet av: sten 2009-07-29 22:08:45
Köpte där innan sommaren. Funkade bra.

Skrivet av: Ulf 2009-08-05 12:36:43
vi har köpt en villa som är 1,5 år gammal och som har ett exklusivt puustellikök, tyvärr motsvarar inte puustelliköket dom förväntningar vi hade på ett nytt exklusivt kök, kvaliteten är mkt låg likaså finishen dålig. har tittat på andra kök i lägre pris, som har betydligt högre kvalitet bättre finish, så vi byter ut köket nu i höst..

vår uppfattning är att dom som köper ett nytt puustelli inte alls får vad man betalar för.. man får betala mkt bara för namnet, någon skrev att man betalar för en merca och får en skoda.. det kan vi hålla med om!

Skrivet av: En som studerat kök mer än engång. 2009-08-05 13:39:09
Puustelli har marknadens bredaste sortiment vad gäller luckor stommar etc. Det kan vara så att dem som ni köpte huset av, valde ett billigt alternativ.
Vi har köpt två puustelli kök, av just det skälet att dem har väldigt bra kvalitet, och att dem har bra service. Så håller inte riktigt med om den föregående.

Skrivet av: En med ännu mer insyn i branschen 2009-08-13 12:58:46
Ett kort inlägg på ovan. Pustelli har inte branchens bredaste sortiment. Finns många fler som har betydligt bredare med mer kvalite i sina sortiment.

Skrivet av: STK EJP 2009-12-11 00:53:50
Vi köpte för ca 18 månader sedan ett Puustelli kök i deras Nackabutik. Säljaren hette Håkan Thid. Köket som sådant har vi inga anmärkningar på. Kvaliten är bra och det är riktigt snyggt. Problem som varit är leverans och installation, samt att de krävt betalt för en vinkyl två gånger och trots korrekt reklamation skickat till inkasso. Fortfarande är inte leveransen riktigt klar och vi kommer att få genomgå en juridisk process för vinkylen. Vi kan rekommendera att inte betala förrän leverans och installation är 100 klart. Vi betalade i tid och sedan vi gjort vår betalning var det väldigt svårt att få deras uppmärksamhet!

Skrivet av: Ove 2009-12-11 11:06:25
Vi kopte ett kok fran dem for 3 manader sedan. Fungerade bra. en liten tranportskada pa en lucka, men den bytte dem utan konstigheter. Kan rekommendera Puustelli. Vi kopte fran Bromma/
Ove

Skrivet av: Hemmfixarn 2010-02-17 16:21:06
Här kommer en rekommendation, hittar ni snygga saker hos Ikea, handla där. Det är exakt samma saker, men i stället för att betala 3000:- per skåp med vit slät lucka kostar det ca 500:- på Ikea. Det allra viktigaste är hög kvalit på gångjärn och liknande och då samtliga käkstillberkare inklusive puustelli och Ikea använder bluums prylar är det alltså amma sak.
Jag har precis kompletterat med några skåp i mitt puustellikök, men i stället för att betala 9000 för tre överskåp med lucka betalade jag 1800:- hos Ikea och lät sen lacka om luckorna i rätt kulör för 400:-, blev alltså betydligt billigare och jag lovar, ser någon någon skillnad så bjuder jag på tårta, eller nåt...

Skrivet av: anne 2010-02-18 22:17:40
Men snälla någon. Du kan ju inte vara helt seriös. Har varit på ikea nyligen och skådat på deras folie luckor. Det kan du inte jämföra detta med en målad högblanklucka.
Har man ont om pengar, känns allt dyrt. Du får vad du betalar. Kvalitets köken är av annan kvalitet.

Skrivet av: Mattias 2010-02-22 15:44:51
Otroligt snygga kök, dock dyrare än medelköket. Har inget att säga om deras kvalite, har ingen erfarenhet.

Skrivet av: Förväntansfull 2010-08-31 23:10:24
Väntar på ett kök nu i höst.
Återkommer med resultat. Det kommer att kosta skjortan, men förväntar mig att det blir fantastiskt!

Skrivet av: AA 2010-09-08 19:57:22
Köpt vitvarorna ännu =?

Skrivet av: Förväntansfull 2010-09-09 04:30:16
Japp! De ingår i köpet.

Ämne: Kort sammanfattnig av ovan
 Skrivet av: Leo 2010-10-02 11:49:13
Beställde mitt kök i slutet av juli i Infracity. Det har nu levererats och installationen pågår och ser ut att bli klar nu, på tisdag. Kan bara säga att jag är jättenöjd och t o m lycklig! Skulle jag behöva ett nytt kök igen, kommer jag definitvt åter till Puustelli. Ett tips dock. Riv ditt gamla kök och renovera själv eller anlita någon som du känner. Låt Puustellis underleverantörer sköta endast installationen så slipper du garanterat en massa möjliga problem

Skrivet av: jens på ekerö 2010-10-29 23:33:40
Hje köpte kök av bromma, bra kvalitet på luckor och stommar, vår säljare marion var oerhört sälj/service inriktad fram till avslut. men väldigt nära sin bonus. tidplanen höss men eftersom hon hade mätt fel : så var granitskivan i behov av kapning, och det var mycket svårt eftersom deras hantverkare var överbokade. jättesvårt att fixa och många samtal blev det. lamporna som rklamerades för 9 månaderson har inte fixats...
Men köket är snyggt och håller installerat dec 2009, vi köpte Miele vitvaror vilket är super och prisvärdare än de pustelli erbjuder. syrran köpte ett kök med edras vitvarupaket och blev grymt besviken. mitt tips är att välja de saker du vill ha från puustelli och köpa det andra via nätet, samma grejor fast 20-50 billigare. kolla nätshopar i tyskland. billiga och pålitliga.

Dock fick vi en granitskiva de hade kampanj då med 70 rabatt... så det blev en bra deal, men säljaren prutade bara 5 på köket.

Så väljer ni kök gör det för fin finnish men inte för servicen. Säljarna är som pandor: eats leaves and shoots.

Skrivet av: Clemens 2010-10-30 18:43:27
tyvärr är du nog inte ensam om att känna så om puustelli och denna säljare. men det gäller över lag med deras filosofi, sälj,sälj,sälj! vad som händer sen är inte riktigt intressant! så går nåt fel...är det inte kul att ha med puustelli att göra.

Ämne: bra kök
 Skrivet av: anne 2010-10-31 00:01:08
Håller inte riktigt med. Dem har fina kök med bra service. Köpte med montering och allt klaffade.

Ämne: varning för puustelli - de gör många fel!
 Skrivet av: Mycket missnöjd 2010-11-30 14:25:14
Jag har väldigt negativ erfarenhet av puustelli. Köp INTE av dem.

De gör mycket fel och och värst av allt, de gör inget bra för att rätta till dem enligt god sed. Utan de ska bara tjäna mer pengar och göra kunden än mer missnöjd.

Ämne: nöjd
 Skrivet av: Anne 2010-11-30 20:10:30
Våra bekanta fick sitt kök installerat förra veckan och var nöjda. Kan bero på säljaren?

Skrivet av: sussi 2011-01-15 00:17:33
vi har haft ett kök i 17 år och det har varit suverånt bra och tåligt hel nöjda

Skrivet av: Nöjd 2011-10-01 10:14:08
Oj va olika folk tycker! Nästan skrämmande att ett företag får så olika betyg.. Vi köpte i Göteborg och är nöjda med leveransen, dock är vi mest nöjda med hantverkaren. Jocke från Biks Den bästa hantverkarinsatsen jag någonsin sett. Hänger nog mycket på säljaren snickaren om man blir nöjd.

Skrivet av: Niklas 2011-10-03 17:47:34
Just ja, mailadressen är niklas55@hotmail.com

Skrivet av: Anders 2012-01-25 15:00:04
Vi vill varmt rekommendera Puustelli och Montage1. Vårt kök är extraordinärt i design och utförande, och resan hit har följt planen i både tid och kostnad. Köksrenoveringen blev det lustfyllda äventyr den skall vara!