Ämne: Pyrolysugn Skrivet av: emeli 2008-09-17 14:29:01
Vi ska renovera vårt kök och återförsäljaren vi valt har ett erbjudande på pyrolysugn till halva priset. Jag har hört någonstans - komemr ej ihåg var att det kan vara problem med sådana ugnar om man bor på landet som vi gör och åskan slår ner. Då går den sönder. Är detta bara något jag hört eller finns det belägg för det Det kommer ju att bli en inbyggnadsugn, så det är inte så lätt att springa och dra ur sladden varje gång åskan går.
Anmäl opassande inlägg:
Ämne: Svar på Pyrolysugn Skrivet av: von Fersen 2009-11-29 09:56:33
Jag har en Electrolux EOC6690, körde pyrolys för första gången igår, fungerade bra, ugnen blev helt ren, dock sprack den inre av fyra glasrutor. Alla våra vitvaror i köket har därmed gått sönder. Induktionshällen gick sönder efter 2 månader, byttes till en ny som gick sönder efter 11 måndader och på nytt efter 18 månader. Kylskåpet slutade fungera efter drygt 2 år. Samtliga från Electrolux. Så köp gärna en pyrolysugn, men kanske från en annan tillverkare.
Anmäl opassande inlägg:
Ämne: Svar på Pyrolysugn Skrivet av: von Fersen 2009-11-29 10:10:14
Glömde nämna diskmaskinen, också en Electrolux. Den har reparerats vid ett tillfälle. Dessutom verkar inredningen inte tåla miljön inne i diskmaskinen, har köpt ny bestickkorg, dessa har med tiden smulats sönder. Möjligen kan dessa problem orsakats av diskmedlet från Biltema !. Kalkliknande avlagringar i värmepatronen orsakade reparationen och kanske diskmedlet är för starkt för plasten? Använder nu disktabletter från mer "normala" tilverkare.
Anmäl opassande inlägg:
Ämne: Svar på Pyrolysugn Skrivet av: Helene 2009-11-30 12:08:25
Pyrolysen fungerar bra. Har haft en själv i ett par år. Älskar denna ugn.