Portalen Interaktiv

Sentens kök från Electrolux Home?

Ämne: Sentens kök från Electrolux Home?
Skrivet av: milla 2005-10-13 13:05:36

Sentens kök från Electrolux Home?
Har någon provat Sentens kök från Elelctrolux Home? Vad tror ni och kvalitet och priser?

Ämne: Svar på Sentens kök från Electrolux Home?
Skrivet av: anneli 2005-10-13 21:21:42

Svar på Sentens kök från Electrolux Home?
Har lämnat in mått på vårt kök hos en Homebutik o väntar svar med planlösning, alternativ o pris nästa vecka. Har inte hört någon som köpt kök där så jag är lite nyfiken jag oxå. Vi har lämnat in ritning på vårt kök hos fyra olika firmor nu, har fått svar från Ballingslöv o Marbodal än så länge, o de är ju inte direkt billiga... väntar nu alltså på Sentens o Bomankök. Tror o hoppas på att de ska ha bättre priser att komma med.

Skrivet av: Rambo 2005-10-18 11:47:30

Väntar också på svar från Electrolux home. Jag kan dock berätta att det är Marbodal som tillverkar Sentens. Det är ju bra...

Skrivet av: K 2005-11-09 09:25:14

Har en kollega som fått ett förslag från Sentens. Lösningen var bra men han valde till slut ett IKEA kök för det kostade hälften så mycket.

Skrivet av: FF 2006-01-09 10:43:15

Hej, Har precis satt in ett nytt Sentens/Marbodal kök. På fraktsedeln står det Marbodal, så det görs på samma lina som Marbodalköket. Jag är väldigt nöjd med efter supporten ifrån E luxHome dom har varit hjälpsamma under hela resan och kvalitén på köket är riktigt bra.

Skrivet av: Rodgeman 2006-02-09 23:14:19

Hej har precis Beställt ett E Lux Sentens kök. kan bara intyga till tidigare inlägg att servicen och behjälpligheten från Home butiken varit kanon. Resultatet får jag återkomma med om en dryg månad. ler Jag tittade runt på lite olika alternativ innan. Marbodal, Vedum, Ballingslöv låg över vår budget. Epoq Var ett alternativ, men den föll på ytfinish.. och att det inte var någon kvalitetskänsla enligt mitt tycke. IKEA tycker jag har ett lite fattigt utbud. och jag tycker inte att det kändes lika kvalitativt som Sentens. Och priset på IKEA var inte halvapriset.. kanske 3/4. Sen när jag fick veta att det var Marbodal som tillverkade Sentens så slog jag till. Och du har vi , jag och säljaren byggt en unik lösning bara för vårt speciella kök.

Skrivet av: kalle 2006-03-15 18:25:40

i vilken prisnivå hamnade era kök funderar nämligen skälv på ett sentens

Skrivet av: Snitser 2006-03-24 16:25:49

Jag har just installerat ett Sentenskök. Det har gått utan några som helst problem. Jag rekommenderar att man tar in anbud från Sentens plus två till (i mitt fall HTH och Ballinglöv). Välj metabox lådor, de är lika med HTH sortiment. Sedan är det bara att välja den som är billigast. Sentens har ett mindre urval av granitskivor. Men det är inget fel på utförande och passform. Jag hade speciella önskemål om att få en diskbänk över karusell in i hörn. Inga problem hos Sentens. De beställde en måttanpassad bänk hos Intra. Vad den kostade har jag ingen aning om. Det ingick i anbudet.

Ämne: En liten korrigering
Skrivet av: Snitser 2006-04-17 10:15:33

En liten korrigering
Jag menar naturligtvis val av mjukstängande tandemlådor.

Skrivet av: AL 2007-10-29 20:24:38

Har fått ett par snygga förslag från Elux Home och Sentens. Priset verkar ligga ca 30-40% över Ikea.. Har någon bra/dåliga erfarenheter med Sentens kvalitetsmässigt? Service lär vara bra.

Skrivet av: Eva 2007-11-12 10:59:19

Är nära att köpa ett sentens kök. Tycker dock servicen i butiken är usel. De svarar på mina frågor men har inte kontaktat mig självmant en enda gång! Tycker inte priset ligger dubbelt jämfört med Ikea som en del skriver. Har gjort en jämförelse med Ikeas Abstrakt, och skulle vi betala någon för att montera Ikeas stommar och få det hemkört är skillnad ca +12000 för Sentens. För ett kök på 23m2 med två granitskivor (60+140cm), en rostfri bänk med två hoar (220cm) samt 460cm i vaxad ek till en köksö, vita luckor nertill samt ek med frostat glas upptill har vi en offert på ca 80000:-. Då har vi monterade stommar, utdragbar källsortering på 80cm, 40mm tjocka ekskivor, tandembox i alla lådor och ett specialbyggt skåp för micron. Känns OK tycker vi!

Skrivet av: sara 2008-01-03 12:05:04

Har haft ett Sentenskök i snatr ett år. Vi är kanonnöjda med serviceen och kvaliten. Servisen var så otroligt mycket bättre jämfört med Ikea så det var nog det som avgjorde valet. Vi hade ett litet gult märke på en Vitrinlucka som byttes utan problem. Efter ett halvår såg vi en liten spricka i ekskivan nära spishällen. Troligtvis uppkommit när snickaren sågade för hällen. Vi fick ny ekskiva utan några krusiduller från Home, trots att det troligtvis var snickarens (privat) fel. De betalade även installationen av en ny skiva. Köket är jättefint och utdragslådorna av riktigt bra kvalitet.

Skrivet av: JH 2008-01-08 14:29:46

Hej, har kollat och fått offert på Sentens kök dock tycker jag bemötandet är helt OK med kreativiteten ej så jätte bra vart har ni köpt som fått så bra bemötande? JH

Skrivet av: köksgrabben 2008-02-23 18:46:56

upplever att kvaliten inte är det bästa. vassa kantlister. limrester. ojämna kanter och slarvigt monterad utställning, rangliga lådutdrag. kändes som lågpris import kök Typ folierade luckor stucket.

Ämne: Svar på Sentens kök från Electrolux Home
Skrivet av: Anniegetyourgun 2008-06-22 14:17:45

Svar på Sentens kök från Electrolux Home
Vi har nyligen lagt in en beställning på ett sådant kök till vår kolonistuga. det kommer bli perfekt. det har varit jättekul och man känner sig verkligen bra bemött när man pratar med personalen och man får superbra service. vi har till och med blivit visade tillbehör från andra kök. samt att vi har genom affären fått kontakt med hantverkare utan prut.. så underbara.

Skrivet av: Ove Larsson 2008-08-02 15:15:32

Sentens är faktiskt riktigt bra, det är likvärdigt med marbodal men det är riktigt prisvärt. de har dessutom riktigt bra service och hjälp med vitvaror av personalen i butiken så att man får bra grejer med köket. har ett hemma och de hjälpte även till med snickare som kan deras kök är supernöjd med mitt kök hemma

Skrivet av: aggen 2008-09-28 20:54:42

Kan meddela att än så länge har servicen varit kanon electrolux home backaplan i Göteborg. Vi skall snart beställa för leverans i November.

Skrivet av: Besviken 2008-10-22 17:19:32

Vi har ganska nyligt köpt ett kök från sentens.Och tyvärr kan jag nog inte rekomendera det.Vi köpte ett vitt kök, när det kom hade det mycket råpor att det var tryckskador från embaleringen.Det har löst sig att vi får ett nytt.Vi köpte dessutom ett som var monterat men i detta läge känns det som det inte var värt pengarna.Det har snart gått 2 mån sen vi fick köket och allt står still, långa leveranser.

Skrivet av: Kunskap är viktigt 2009-04-02 16:31:27

Hej, jag kan meddela att delar av Sentensköken görs på samma fabrik som också gör delar av Marbodalköken, så är det i köksbranschen idag, den fabriken gör även kök till flera andra köksmärken, bla Norema. Men att säga att det är samma kök Handla där ni får bäst hjälp pris. frånMarbodalåterförsäljare med hög servicenivå i Stockholm

Skrivet av: kikkan 2009-08-05 19:53:30

Har ett sentens kök sedan ett halvår och är supernöjd. Känns så skönt att inte ha ikea som alla andra eller betala överpris för typ pustelli eller liknande. Dom var hjälpsamma hela vägen. O köket e helt underbart fint tycker alla som ser det.

Skrivet av: R. 2010-08-26 22:18:30

Kan bero på att det är samma ägare i toppen av marbodal och sentens.. båda tillhör nobia!

Kan meddela att allt sentens har görs inte av marbodal viss luck typ köpes in från tyskland!

En som jobbar på Electrolux HOMe

Skrivet av: Homebutiken i Karlstad 2010-08-31 08:58:25

beställde i början på februari ett komplett sentens kök på elektorlux home i karlstad. nu i dagarna 25:e augusti fick vi de sista delarna så att köket kan fördigställas.

köket i sig är av bra kvallite, men servicen på home-butiken i karlstad är urusel. sena leveranser och dåligt bemötande. bla blev vår spisfläkt liggandes i 3 veckor i butiken för de behagade inte ringa och meddela att den kommit. -"kunderna brukar höra av sig", var deras motivation.

vi kommer aldrig rekommendera någon att beställa sitt kök därifrån, tvärt om!

Skrivet av: Per och Louise 2011-02-07 13:51:19

Vi har köpt kök i Karlstad november 2010 och är jättenöjda! Vi har även bekanta som har handlat där och är lika nöjda som oss. Vi blev rekommenderade av våra vänner och blev inte besvikna. Så vi vill verkligen rekommendera Home i Karlstad.

Ämne: Dålig service när kylskåp gått sönder!
Skrivet av: Petra 2011-05-25 17:05:03

Dålig service när kylskåp gått sönder!
hej vill bara berätta att vi är super nöjda med vårt sentens kök, vi valde ett vitt kök med platsbyggd känsla. det jag vill varna för i malmö är att vårt sida sida kylskåp från electrolux pajade efter ett och ett havt år... när jag ringer efter service så dröjer det en vecka innan de kommer sedan får man en tid mellan 10-12??? precis som om alla människor kan ta ledig i två timmar för att vänta! dålig service! petra

Skrivet av: Petra 2011-05-25 17:05:27

hej vill bara berätta att vi är super nöjda med vårt sentens kök, vi valde ett vitt kök med platsbyggd känsla. det jag vill varna för i malmö är att vårt sida sida kylskåp från electrolux pajade efter ett och ett havt år... när jag ringer efter service så dröjer det en vecka innan de kommer sedan får man en tid mellan 10-12??? precis som om alla människor kan ta ledig i två timmar för att vänta! dålig service! petra

Skrivet av: Petra 2011-05-25 17:05:58

Skrivet av: Petra 2011-05-25 17:06:45

Skrivet av: Caudia 2011-05-28 23:07:50

Opålitliga! Säger en sak, men håller inte Vad dem lovar efter man skrivit på. Gäller butiken i Stockholm. Köp annat märke.

Skrivet av: Bagarstina 2011-09-24 21:06:43

Riktigt dålig kvalitet! Har "land" vit. Efter 1 månad började färgen spricka i luckornas fönster vilket gjorde att fukt kunde tränga in. Nu, efter fem månader har varenda lucka sprickor och lufthål i färgen. Vi ska få ett nytt, och hoppas att de är bättre, men detta är inte acceptabelt.

Skrivet av: Mia 2012-03-20 18:04:09

Vi har precis samma erfarenhet, fick vårt land vit kök levererat i oktober med sprickor i kanterna vid speglarna och trycksprickor i lådförstyckena. Även leveranser av laminatbänkskivor har ej varit bra på grund av dåligt emballage så att skivorna har haft skador vid ankomst till oss. Vi tycker mycket om köket och planeringen men kvaliteten drar tyvärr ner betyget.

Skrivet av: Hanauma 2013-08-30 16:07:15

har också problem med sprickor i ett flertal lådfronter, som svällt upp då funkt kan tränga in. detta efter bara någon månads användning. de har nu skickat oss nya lådfronter, men vi får montera dessa själva? helt uppåt väggarna! tänk om jag köpt en ny bil och den gick sönder efter ett par månader. då skickar bilföretaget mig en ny del, men jag får montera den själv. skulle aldrig hända. så se upp för "land vit".

Ämne: Land Vit
Skrivet av: Hanauma 2013-11-07 19:42:38

Land Vit
För en månad sedan var två män från Sentens fabrik och bytte våra luckor Land Vit pga av att de spruckit efter bara någon månads användning. De sa att de haft problem med just dessa luckor på fabriken men att de rättat till det nu. Nu sitter vi här med nya luckor en månad senare och gissa vad som hänt...? De har visst inte kommit till rätta med problemet trots allt. Heder åt att de själva kom hit och monterade nya när de första spruckit. Vi får se vad de kommer föreslå nu...

Skriv ett nytt inlägg
Kategori:

Rubrik:

Meddelande:

E-post (visas ej):

Signatur:

Ange bildkoden i fältet nedan:
Code Image - Please contact webmaster if you have problems seeing this image code Ladda ny kod

En inredningsmässa är en inspirerande och glad tillställning...
Läs mer
http://www.stromsdalkok.se/

ANNONSER

Portalen Interaktiv
Portalen Interaktiv AB
Kyrkvägen 7A
444 31 STENUNGSUND
Tfn: 0303-679 50
Fax: 0303-679 55
Epost: info@portalen.se
Webbplats: www.portalen.se
Sitemap