[ANNONS] 
http://www.marbodal.se
START KÖKSNYHETER TIPS & IDÉER KÖKSREPORTAGE BRANSCHNYHETER FORUM FOTOGALLERI ANNONSERA

Köksforum   Badrumsforum   Villaforum   Energiforum   Byggforum   Trädgård   Golvforum   Båtforum  
Tråden 'Spis och diskho brevid varandra?' innehåller 6 inlägg.  
  Köksforum >>  Spis och diskho brevid varandra? >>    
 Ämne: Spis och diskho brevid varandra?
 Skrivet av: Linda 2007-03-12 12:26:51
Jag undrar om det finns några normer som säger att man inte får ha spisen precis brevid diskho eller diskmaskin när man bygger nytt kök. Är det någon som vet något om detta eller som vet var jag kan hitta bestämmelser om detta?

Ämne: Svar på Spis och diskho brevid varandra?
 Skrivet av: Planerar & säljer kök 2007-03-14 13:46:34
Nej, men det är extremt opraktiskt att ha det så.

Ämne: Spis och diskho brevid varandra?
 Skrivet av: Anna 2007-08-13 14:51:37
Varför är det extremt opraktiskt? Jag tycker det skulle vara utmärkt att ha diskhon (eller slasken!)precis bredvid..slippa gå med tunga grytor med hett potatisvatten eller tung stekpanna... Som sagt:Varför är det opraktiskt?

Skrivet av: Eva 2007-08-13 16:07:11
Den viktigaste arbetsytan i köket är den mellan vask och spis. För att du inte ska behöva springa runt med löken du precis hackat eller all annan mat du bereder. Att då tex som man ser att vissa gör sätter diskmaskinen vid det stället gör att det går inte att arbeta "två" i köket. För den som står och hackar måste flytta på sig när den andra ska in i diskmaskinen. En del tycker det är småsaker och är väl inte så alvarligt. Lever man däremot i ett kök med ingen bra arbetsyta mellan vask och spis, eller har en diskmaskin mellan dem så är det fruktansvärt irriterande!!!!

Skrivet av: Annika 2007-08-20 11:32:02
Jag har själv haft diskhon placerad bredvid spisen och en sämre lösning går inte att hitta. Så otroligt svårarbetat. GÖR DET INTE!!! I ett väldigt litet kök kan det gå med 60 cm emellan annars är det minst 80 cm som gäller.

Skrivet av: Anna 2007-09-17 14:57:51
Tack - det verkar som jag ska avstå från att ha diskho och spis så nära....:). Tack för ert engagemang!