[ANNONS] 
http://www.marbodal.se
START KÖKSNYHETER TIPS & IDÉER KÖKSREPORTAGE BRANSCHNYHETER FORUM FOTOGALLERI ANNONSERA

Köksforum   Badrumsforum   Villaforum   Energiforum   Byggforum   Trädgård   Golvforum   Båtforum  
Tråden 'Stambyte' innehåller 3 inlägg.  
  Köksforum >>  Stambyte >>    
 Ämne: Stambyte
 Skrivet av: /Astrid 2005-09-26 13:09:43
Vi har precis köpt en funkislägenhet där stammarna i hela huset kommer att bytas inom en femårsperiod (Huset är från 1955). Exakt när är inte bestämt ännu, men alla kommer att bytas på samma gång. Köket är risigt och vi vill gärna renovera det så snart som möjligt. Funkar det att renovera köket innan stambytet, eller blir det en massa negativa konsekvenser av det? Till saken kan sägas att jag sitter med i styrelsen och kommer således kunna ha viss inverkan på vilken stambytesmetod vi ska använda oss av och när. Finns det någon metod som är bättre/sämre än någon annan? Tacksam för alla svar jag kan få. Mvh /Astrid

Ämne: Svar på Stambyte
 Skrivet av: villlrådig 2005-11-07 21:52:46
Skulle oxå gärna vilja ha svar på det. Kommer det tex bli hål i väggen mellan badrum och kök? Det borde väl funka att lägga golv och sätta in ett nytt kök, så länge man plockar ner allt som sitter fast på väggarna när det är dags? Kanske ska vänta med att sätta mosaik på väggen... eller? hur funkar det?

Ämne: Svar på Stambyte
 Skrivet av: Vill oxå renovera 2005-11-10 22:43:09
Astrid Är det Sätraängsvägen i Danderyd du pratar om möjligtvis..? Kände igen beskrivningen bara. Om du sitter i min styrelse får du gärna pusha på för ett snabbt stambyte, eller gärna motivera varför det inte går att göra snabbare. :)