[ANNONS] 
http://www.marbodal.se
START KÖKSNYHETER TIPS & IDÉER KÖKSREPORTAGE BRANSCHNYHETER FORUM FOTOGALLERI ANNONSERA

Köksforum   Badrumsforum   Villaforum   Energiforum   Byggforum   Trädgård   Golvforum   Båtforum  
Tråden 'SweNova kök' innehåller 17 inlägg.  
  Köksforum >>  SweNova kök >>    
 Ämne: SweNova kök
 Skrivet av: Hasse 2006-10-02 17:28:32
Har någon erfarenhet av SweNova kök? Kvalitet, pris, etc?

Ämne: Svar på SweNova kök
 Skrivet av: Lotta 2006-10-04 11:33:56
SweNova är Ballingslövs lillasyster, kvaliteten är densamma, priset lägre...Vi ska sätta in ett till våren

Skrivet av: Bertil Vargh 2008-03-14 14:58:48
Svenova är en BUDGETVERSION av ballingslöv,allt är lite billigare!!

Skrivet av: Köksintresserad 2008-10-28 21:52:17
Fel Swenova har samma stommar som Ballingslöv tillverkas i samma fabrik det är inte ett budgetmärke av Ballingslöv- ett dotterföretag och bl. a ett sätt att konkurrera på samma platser men i olika butiker. Däremot kan man ju inte ta lika mycket betalt för ett mindre känt varumärke även om kvaliten är samma. Se till att återförsäljaren av det kök ni tittar på är proffsiga och har lång erfarenhet av kök- det är viktigaste. Tycker Swenova har väldigt snygga luckor och inga billiga folieluckor som många lågprisaktörer erbjuder.

Skrivet av: Bertil 2008-10-29 11:14:22
Då tycker jag försäljare av ballingslövswenova i norrboten ska läsa på lite

Skrivet av: Köksintresserad 2008-10-29 20:25:01
Hej, Bertil vad menar du med läsa på nyfiken

Skrivet av: Bertil 2008-11-04 21:24:56
det var nämligen en försäljare av ballingslöv och svenova i luleå som sa åt mej att svenova är en budgetversion av ballingslöv,allt är billigare...men så e de då väl inte..

Skrivet av: Markus 2008-11-07 08:53:57
Bertil, du kanske inte ska tro på allt du hör utan ta reda på fakta istället.Dina inlägg har en tendens att vara väldigt dryga och överlägsna men substansen bakom dina uttalanden är ofta bara luft.

Skrivet av: Bertil 2008-11-08 01:29:21
Markus, vadå ta reda på faktaDet är väl inte mitt fel att säljare i norrbotten inte vet vad dom pratar om...jag skrev ju bara här vad dom hade sagt åt mej...Nu var du lite onödig markus...

Skrivet av: Bertil 2008-11-08 01:34:48
Dessutom Markus så har jag monterat över 100 kök i mina dagar,fast jag är under 30,det är då man ser kvalitetskillnader.Har dessutom sålt 3 olika köksmärken,så inte är det bara luft här inte.

Skrivet av: Markus 2008-11-10 17:10:46
Ok, jag kanske var lite onödig :- förlåtDu som har erfarenhet av många kök, vilket tycker du jag ska välja Budgeten är begränsad men intresset är stort. Måste bestämma mig snart och Kvik ligger ganska bra till. Det behöver inte hålla i 50 år men det ska fungera och vara snyggt ett tag framöver.

Skrivet av: Bertil 2008-11-10 21:59:49
Det är lungt Nu vet jag ju inte din budget men har du en budget på 50tusen så kan du ju köra på kvik,men jag skulle rekomendera att sätta till 25 tusen i din budget så får du typ en ballingslöv laminat lucka.för kviks luckor är ju bara en folie lucka,dom har en tunn film som limmas på luckorna,så det är inte det mest slitstarka.Om du däremot kör på schmidt kök som jag säljer då har du 1.4 mm laminatyta,med andra ord dubbelt tjockare än dom flesta andras laminatluckor.men då kostar köket ca.100tusen om det är nomalstort.men då har du garanti så länge du har köket. 20år...men du ska välja skälv.Men jag skall ge dej ett exempel på billigadyra kök: de flesta köksleverantörer har 16mm spånskiva stomme,schmidt har 19mm,då kan man tänka 3 mm hit eller dit,men det är inte enda skillnaden..när man monterar billigare kökskall skruva ihop stommarna med varann,så har jag träffat på sån stommar att när man ska dra in den sänkta skruvskallen,så börjar skruven sliradålig spånskivaDäremot har du en schmidt stomme så drar man skallen genom stommen om man förstår släppa gasen på skruvdragaren,sån skillnade e de.Men Lycka till med ditt beslut.

Skrivet av: Markus 2008-11-11 08:56:14
Om jag vill ha ett vitt högblankt kök. Vilka tillverkare har folie och vilka har inte det De som inte har folie har de högblank laminatOm man jämför budgetköken Ikea och kvik, har de ungefär samma kvalitet

Skrivet av: Bertil 2008-11-11 13:15:42
Vad jag kan säga på rak arm,så vet jag att kvick har bara folie medan ikea har både laminat och folieluckor.Högblanck vit finns det nog även om dom har laminat lucka. Men skulle nog inte välja nån av dom.vad har du för budgetexkl. vitvaror

Skrivet av: Markus 2008-11-11 13:46:01
jag skulle helst vilja hålla mig under 80 tusen.

Skrivet av: Bertil 2008-11-11 14:10:27
Då har du ju en bra budget,gå på nått mellanpris kök,för jag tror du är nöjd om 10 år om du betalar lite mer än 50tusen nu.

Skrivet av: Insatt 2009-01-05 00:54:08
Hej, Håller med att 19 mm stomme kan skruvas längre in i men det gäller ju att ta rätt skruv :- . Är det bara luft i stommen spelar det inten roll på tjockleken. Så- det har med densiteten i stommarna att göra. Samma med luckor förutom ytan på luckan. Ikeas högblanka är ju snygga men de är så lätta att dörrarna knappt går igen när man skall stänga dem- jag har deras högblanka garderobsdörrar helt ok i vårt sovrum men 2 dörrar är väldigt skeva och svåra att justera jämna. Det går knappt att stänga för de är så lätta. En bra observera bra lackad högblank lucka har en mycket jämnare yta. En högblank lack ligger på ca 20-30 mer i pris än en vanlig lackad lucka det krävs mer- dammfri miljö mm. för att lacka högblankt. Folie- är ju bara en tunn plast som är vakumfastsatt på spånskiva. Jag skulle inte bara jämföra luckan. Bra lådor är ju det som gör ett kök härligt och funktionibelt- det är ofta det som kostar. Innan vitvaror och snikare är inräknade så är nytt kök en stor affär och frågan är om det då inte är värt att satsa lite extra på att få bra kvalit och bra service servicen beror ju såklart på den lokala handlarenbutiken. Lycka till