[ANNONS] 
http://www.marbodal.se
START KÖKSNYHETER TIPS & IDÉER KÖKSREPORTAGE BRANSCHNYHETER FORUM FOTOGALLERI ANNONSERA

Köksforum   Badrumsforum   Villaforum   Energiforum   Byggforum   Trädgård   Golvforum   Båtforum  
Tråden 'tibro kök' innehåller 12 inlägg.  
  Köksforum >>  tibro kök >>    
 Ämne: tibro kök
 Skrivet av: okunnig 2009-01-25 10:52:32
ska byta kök. Är det någon som känner till kvaliteten på tibrokök. Är de bra

Ämne: Svar på tibro kök
 Skrivet av: GP 2009-02-11 10:39:04
Köpte ett dyrt Tibro kök .Detta installerades i juli. Fortfarande 7 månader efter finns det massor av reklammationer som inte är åtgärdade.Tibro verkar inte bry sig. Mitt nästa steg blir Allmänna reklammationsnämnden.Kan inte rekommendera Tibro.

Skrivet av: AndyTheCandy 2009-04-09 18:02:18
Hej,Tråkig läsning. Själv jobbar jag som köksdesigner på Ballingslöv. I detta fall har du haft otur med försäljaren, och inte Tibro. Det är alltid upp till oss säljare att ta hand om våra kunder. Tyvärr blir märket ibland lidande av klåpare till säljare i branschen.Hade jag varit som du hade jag ringt till Tibro direkt, förklarat att du är missnöjd med den återförsäljare som inte hjälpt Er fullt ut.Jag lovar att de kommer att hjälpa dig. Skulle de inte hjälpa dig är det nog något annat som är fel

Skrivet av: Kim Ljungskile 2009-04-21 11:41:38
Jag köpte mitt tibro kök för snart 2 år sen, kan inte vara nöjdare hade lite problem med installationen, snickare som velade osv, men nu i efterhand är jag supernöjd

Skrivet av: Isac 2009-07-16 13:50:48
Jag kan bara hålla med AndyThe Candy.
Det är antagligen säljaren som inte håller måttet. Tibrokök som tillverkare håller mycket hög och bra klass. Definitivt spelar de på den högre halvan av kvalitetsplanen. Jag har jobbat med kök sedan 1975 - och tror mej ha sett en del i den världen. Gå på Tibrokök direkt så kommer de att hjälpa dej.

Skrivet av: birger 2009-08-05 21:19:09
Kan bara rekommendera att ringa direkt till fabriken.

Skrivet av: wolf3 2010-03-24 12:01:48
Jag håller med att det är antagligen säljaren som är "klåparen" och har inte tagit sitt jobb på allvar. Tibrokök är av mycket hög kvalitet och min erfarenhet är mycket bra.
Mitt förslag är att ringa tibrokök direkt och klaga.

Skrivet av: Svart Högblank i Sydsverige 2010-09-14 16:10:04
lite sent svar... men ändå!
vårat tibrokök kostade cirka 300k och det är kanonfint, men det har tagit cirka 30 samtal innan det blev rätt.
1: fel på fabriksmonteringen
2: fel på lacken 2 gånger
3: feldimensionerade skenor
4: detaljer som fästes med tejp

dessutom saknar tibrokök all känsla för service, kvalitet och vikten av återkoppling. vi har frågat i princip alla mellan dåre och direktör på tibrokök om vilket rengöringsmedel vi skall använda -men ännu har ingen orkat återkomma med ett svar.

köp inte kök från tibro!

Skrivet av: Kenneth N 2010-11-12 15:59:47
Har precis blivit klar med vårt kök från Tibro. Dubbelt så dyrt, dubbelt så bra, dubbelt så fint, hälften så vanligt.
Stort beröm till Tibro kök i Kristianstad, proffsigt bemötande kunnig personal och oerhört sammarbetsvillig på egna förslag och ider.
Helt enkelt super bra.

Skrivet av: Missnöjd med Tibrokök 2011-08-29 16:27:27
VARNING FÖR TIBROKÖK!

Tibrokök har endast 2 års garanti vilket de verkar hålla hårt på. Vårt Tibrokök hade redan inom 2 år synliga skador på några luckor. Skadan anmäldes dock inte inom två årsperioden utan en period senare. Det rör sig om luckorna under diskbänken som börjat svälla på ett flertal ställen. Orsaken är troligen dålig kvalite på lacken/lackarbetet. Reklamationsavdelningen höll dock hårt på 2 års garanti samt hade också synpunkter på vi hanterat luckorna. Tydligen skall Tibrokökets luckor inte alls tåla vatten vilket onekligen blir ett problem under diskbänken. Bör nämna att vi tidigae haft ett HTH-kök som utsatts för tuffare behandling under över 10 årfler barn hemmautan få några som helst skador. Hursomhelst har vi haft ett flertal kontakter med Tibrokök där de vidhåller att deras kök bara skall hålla i 2 år.
Nu är köket 6 år och dessa luckor verkar efterhand fullständigt falla samman. Är övertygad om att IKEA håller högre klass.

Skrivet av: Oksana 2011-09-15 13:51:30
Måste bara få berätta, vi är jätte nöjda med vårat special designade kök från Storsjökök som har återförsäljare i hela Sverige. Själva köpte vi vårat kök i Täby hos Köksentre

Skrivet av: Missnöjd med Tibrokök 2012-01-08 11:20:40
Hej igen!

Vill bara meddela att vårt numera 6,5 år gamla Tibrokök nu verkligen börjar falla sönder och samman. Upptäckte precis att "lacken"? på ovansidorna av några luckor börjar bli upplöst. På 20 sekunder skulle jag kunna skrappa bort "lacken"? men enbart tumnageln. Gånggärnen håller också på att ta slut för andra gången, bytt en gång efter 3 år redan.
Vad gäller kvalit så är Tibrokök verkigen en katastrof.