[ANNONS] 
http://www.marbodal.se
START KÖKSNYHETER TIPS & IDÉER KÖKSREPORTAGE BRANSCHNYHETER FORUM FOTOGALLERI ANNONSERA

Köksforum   Badrumsforum   Villaforum   Energiforum   Byggforum   Trädgård   Golvforum   Båtforum  
Tråden 'underlimmat el nedfällt?' innehåller 10 inlägg.  
  Köksforum >>  underlimmat el nedfällt? >>    
 Ämne: underlimmat el nedfällt?
 Skrivet av: Måsen 2007-09-27 15:37:34
Vad tycker ni som har renoverat kök?.vad är bäst;nerfälld ho eller underlimmad?

Ämne: Svar på underlimmat el nedfällt?
 Skrivet av: sigge 2007-10-01 22:18:40
Planlimmat tycker jag!

Skrivet av: Paul 2009-06-07 18:12:51
Underlimmad vask är ju det klockrena alternativet så man slipper kanten som annars samlar skräp och snabbt blir äcklig runt vasken.

Mvh

http://www.koksmontoren.com

Skrivet av: Hombre 2009-06-10 16:05:39
Om underlimmat är så mycket bättre varför har inte alla det? vad är nackdelarna?

Vi bygger om just nu och står och tvekar mellan under eller över så vore tacksam för svar!

Skrivet av: Paul 2009-06-12 00:12:04
Anledningen är enkel... PENGAR.

Vissa har kanske inte ekonomi att lägga de extra 3-5000 det kostar att få en vask underlimmad och ser inte fördelarna med det.

I princip alla kök jag bygger och har gjort i flera år ersätts bänkskivan av en ny bänkskiva med underlimmad vask.

Mvh

http://www.koksmontoren.com

Skrivet av: Berard 2010-01-27 14:23:19
Jag tycker själv att planlimmat ser bäst ut men det verkar svårt att få det att se bra ut. Har fått bänkskiva med dåligt planlimmad diskho levererad från Jetstone. Är det svårare eller är dom bara klantiga?

Skrivet av: anne 2010-01-28 22:15:26
Det beror på vilket material du använder på bänkskivan. Har du stenskiva, är båda lika bra. Har själv haft nedfräst/planlimmat i 8 år. Inga problem. Med underlimmade modellen fästes denna underifrån, och du får därmed djupare hobänkskivans tjocklek. Båda är likvärdiga.
Felet många gör att dem använder levande material, som trä. Där skulle jag inte rekommendera något avdera. Vattnet blir många gånger liggande mot träets änder, och stavarna spricker. Där skall inbyggnadshon vara ovanpå liggande.

Skrivet av: Berard 2010-01-29 10:52:54
I vårt fall så var diskhon planlimmad på en stenskiva. Leverantören lyckades inte få hon plant monterad i nivå med ovansidan av stenskivan. Ett par av diskhons hörnor ligger 1-2 mm lägre än stenskivans ovansida. Är detta normalt? Leverantörer skyller på att hon som dom tillhandahöll var lite skev...

Skrivet av: Micke 2010-01-29 12:54:12
En felaktig/skadad diskho skall man inte montera. När dem gör detta, borde dem avstått från monteringen.

Skrivet av: Daniel 2011-03-12 12:25:36
Planlimning gör man i regel bara i ett homgogent material.
Underlimmat är det enda alternativet för ett kök i min mening.
. Har du en sommarstuga du inte använder så mycket så kan du såga ner en ho ovanifrån. Men dom där ca 3500 kr kommer du inte ångra att du spenderat.