Ämne: Vad händer? Skrivet av: Kökssäljare 2006-10-21 11:47:18
Hej på er alla!
Jag brukar titta in här i forumet ibland och jag blir förvånad över vissa resonemang.
Varför jaga det billigaste alternativet när det kommer till kök.
Billigt, billigt .... det är frågor som dryftas hela tiden.
Självklart går kvalité och pris hand i hand i min värld..
Köper jag ett billigt bord på IKEA som jag skruvar ihop själv så får jag räkna med att mina barn kan knappast ärva det.
Jag kommer troligen få skruva åt alla fästen och beslag efter något år eller två.
Men bordet var ju billigt... ?!?!
Enkel förklaring för folk som ej bytt kök ännu.
Nu kommer alla som redan bytt kök kasta sig över mig och hacka som fan. :)
Jag själv jobbar med kök som inte diskuteras på detta forum, då priset är ganska högt.
Här är mitt tips till alla som funderar på att byta kök.
Eftersom utbudet är så otroligt stort så gör en krav spec. på era önskemål.
Välj ut ett par leverantörer som har vad ni vill ha.
Hitta en säljare som brinner för sitt arbete.
Var öppen i er diskussion.
Det värsta jag vet är när någon kommer in med en ritning och jag får fria händer, jag skulle aldrig samarbeta med någon som inte är tillräckligt intresserad av att tillsammans forma ett funktionellt och personligt kök.
Jag ställer samma krav på mina kunder som de ställer på mig.
Det tar tid att planera ett personligt kök, knappast något man kan lösa en eftermiddag på RUSTA eller med hjälp av ett taffligt ritprogram från internet.
Hoppas jag får synpunkter på detta, det är alltid kul att se hur andra resonerar i frågan..
Anmäl opassande inlägg:
Ämne: Svar på Vad händer? Skrivet av: Maria 2007-04-17 17:03:06
Hej!
Jag jobbar som inredare/säljare och jag håller med dig till 100 %
Kunder som springer runt helt hysteriskt med en ritning för att jaga billigt kök och lösningen hur köket ska se ut. Det verkar dom ha glömt bort i jagandet på det rätta priset. Kvalité är tid för kunden och bra produkter att jobba med.
Anmäl opassande inlägg:
Ämne: Svar på Vad händer? Skrivet av: Helene 2007-04-19 09:15:53
Jag har nog följt ditt tips. Trodde att jag köpte ett kvalitetskök, dyrt! Man kan ju lägga hur mycket som helst i både tid och pengar på ett kök. Men när man efter 3 år inte har fått rätt leverans så börjar även jag undra om det var värt att skippa IKEA. Tyvärr har IKEA inte måtten som mitt kök kräver. Så till er som jobbar med detta så skärpning! Börja leverera kvalite som ni säger och inte mängder med leveranser. Jag har fått ett 20 tal leveranser, transportskadat, fel i lacken, ställts ute i regn och rusk! Dåligt bemötande av en inredare. Listan är lång. Jag har bytt ut alla lådor flera gånger pga att det är fel monterat....
Anmäl opassande inlägg:
Ämne: Svar på Vad händer? Skrivet av: Goranzon 2007-05-11 08:41:02
Det här med kvalité, service och bristande uppmärksamhet verkar vara det som de flesta tycker vara det som gör att man blir missnöjd med sitt köksköp. Jag tror att man skall göra som man har börjat göra i husbranschen, d.v.s. att man bestämmer vilken servicenivå man vill betala för och prissätter denna tid i offerten. Likaså prissätter man eventuella installationer och ritningsförslag. Bakar man i hop allting i en enda stor "totalkaka" kan man kanske inte förvänta sig annat än att bli missnöjd...
Anmäl opassande inlägg:
Ämne: Svar på Vad händer? Skrivet av: Oxå kökssäljare 2007-05-16 14:58:44
Helene
Jättetråkigt det som hänt dig Du har helt rätt Det ska inte bara vara kvalitet på själva köket utan även service och bemötandet Fel,transportskador m.m kan alltid uppstå men det är där kvaliten på service kommer in Hur man löser det snabbt utan en massa besvär för kunden.