[ANNONS] 
http://www.marbodal.se
START KÖKSNYHETER TIPS & IDÉER KÖKSREPORTAGE BRANSCHNYHETER FORUM FOTOGALLERI ANNONSERA

Köksforum   Badrumsforum   Villaforum   Energiforum   Byggforum   Trädgård   Golvforum   Båtforum  
Tråden 'Val av kök?' innehåller 3 inlägg.  
  Köksforum >>  Val av kök? >>    
 Ämne: Val av kök?
 Skrivet av: Nick 2010-06-20 16:10:32
Hej! Jag och min sambo har nyss flyttat in till en fantastiskt lägenhet och vi vill renovera och byta ut köket. Frågan är vart köper vi? Vi var inne på Ikea ett bra tag men sen kom en snickare och tyckte att dom har inte lika bra kvalite som andra kök? Det förvirrade oss jätte mkt och hoppas ni där ute kan hjälpa oss. Vart ska vi köpa vårt kök, till bra pris och bra kvalite?

Ämne: Svar på Val av kök?
 Skrivet av: Micke 2010-06-20 23:20:16
Det beror på vad det får kosta. Väljer du att köpa lite enklare och billigare kök, är ikea ett alternativ. Då får du platta paket, och väljer att göra jobbet själv. Valmöjligheterna är inte lika stort som hos många andra. Kvaliten är bättre hos många andra leverantörer. Man får det man betalar för..

Ämne: Svar på Val av kök?
 Skrivet av: köksnöjd. 2010-06-21 00:21:03
Beror väl lite också på hur länge ni tänkt bo i lägenheten, använder ni köket eller äter ni ute?

Jag kan ju säga att om ni vill investera och få ett kök som passar er lägenhet är nog inte ikea något val. Där har ni bara fasta mått att jobba med och skulle nu det vara för stort område som är kvar, men för litet för en stomme från ikea skall passa in där. JA då är det bara att gilla läget. Men varför då inte lägga lite mer och få ett måttanpassat kök?

När jag gjorde min helrenovering kollade vi också på ikea först. Men det slutade med att vi anlitade creoform, eller ja en återförsäljare för creoform. Västkustkök.

Då kan ni måttanpassa allt och det blir inga breda passbitar på slutet. Plus att det blir bättre kvalitet och passform på luckor än ikea har.