Ämne: Varning För SMEG Skrivet av: Matte 2008-04-29 16:49:35
Hej, håller på med en total renovering av köket och råkade tyvärr träffa på denna oseriösa firma. Jag såg en snygg Gas häll hos smeg på internet-läste runt lite på sidan och i manualen på internet, allt såg frid och fröjd ut. Jag snackade med en återförsäljare om köp som försäkrade mig om att den gick att få tag på och i annat fall kunde jag få köpa deras demo-ex. vid det här laget kapade jag ut hål enligt manual i bänkskivan och på måndagen ringde återförsäljaren för att medella mig om att den inte finns för stadsgas(trots att det på flertalet ställen står så på deras hemsida+ katalog).Skickade mail till SMEGs kundkänst och då jag inte fått svar på två veckor ringde jag och den visade sig att den aldrig blivit godkänd och att de inte visste när den skulle komma, felet hade tydligen funnits där i 5månader och tjejen visade inget intresse i att se till att uppdatera hemsidan eller återförsäljare med korrekt information. Hon kunde heller inte hjälpa mig ta reda på mer information om när de kunde komma.
Visst var det dummt att kapa hål innan men det är alltid lätt att vara efterklok. Kunde aldrig i min vildaste fantasi tro att 4 pålitliga källor kunde vara fel.
Jag rekomenderar starkt att hålla sig ifrån denna tillverkare då du aldrig kommer få hjälp om den går sönder eller inte passar.