[ANNONS] 
http://www.marbodal.se
START KÖKSNYHETER TIPS & IDÉER KÖKSREPORTAGE BRANSCHNYHETER FORUM FOTOGALLERI ANNONSERA

Köksforum   Badrumsforum   Villaforum   Energiforum   Byggforum   Trädgård   Golvforum   Båtforum  
Tråden 'Varning för vitvaror från Electrolux!' innehåller 6 inlägg.  
  Köksforum >>  Varning för vitvaror från Electrolux! >>    
 Ämne: Varning för vitvaror från Electrolux!
 Skrivet av: koester 2010-12-02 21:09:43
Ville bara lämna en varning till alla som tänkt att renovera köket och funderar på att lägga pengarna på Electrolux vitvaror.

Vi renoverade vårt kök för ca fyra år sedan och nu har både häll och diskmaskin gått sönder. Hällen var svindyr att reparera, diskmaskinen var bara dyr... Att två saker går sönder så snart efter garantitiden går ut kan inte tolkas på annat sätt än att de gör så att produkterna håller i 3 år och sen skiter fullständigt i hur dom fungerar efter det. Efter kontakt med Electrolux kundservice och reklamationsavdelning har jag inte ens fått en ursäkt, utan bara ett kallt "Garantitiden har gått ut".

Så om ni ändå ska lägga pengar på att köpa märkesvaror, undvik i alla fall det som kommer från Electroluxkoncernen så kanske det håller i mer än fyra år.

Ämne: Svar på Varning för vitvaror från Electrolux!
 Skrivet av: Mika 2010-12-02 23:51:09
När det finns elektronik i leken kan allt hända.
Tråkigt, men sant. Oavsett märke.

Skrivet av: kianifar 2010-12-03 15:39:49
Vi renoverade vårat kök för 6år sedan. Häll från Electrolux gick sönder två gånger. 1:a gången efter 2år och 2:a gången efter 3år. Likadant med kylskåpet. Två gånger fick vi betala för det. Nästa gång blir definitivt annan märke.

Skrivet av: Petra 2011-05-25 17:14:51
vill oxå varna för dålig servic! vårt sida sida kylskåp pajade efter ett och ett halvt år och får nu vänta en hel vecka på att få hjälp från deras service i malmö, detta är inte ok annars vill jag tipsa om en toppen butik i lödde vid center syd, vi fick proffsig hjälp när vi skulle bygga köket...synd att malmö inte sprider samma känsla...

Skrivet av: MsE 2011-12-19 22:41:23

kan bara instämma. electrolux är rena skräpprodukter. vi har vitvaror från electrolux i vårt kök. diskmaskinens plast började vittra sönder redan innan diskmaskinen var två år. köpte då nya plastdelar som var svindyra. ett och halvt år senare är det samma visa igen. men nu åker maskinen ut.
och nu är det ugnen, den är 4år gammal. ett glas i ugnsluckan har exploderat. ja just exploderat. en jäkla smäll och glas utspritt på hela köksgolvet. ugnen var då inte använd på flera dygn och jag garanterar att vi inte misshandlat glasetett av de mittre med stötar eller dylikt. tur att ingen öppnade den och tittade in just då! ögonen fulla med glas är inget man önskar. det här är ju farligt!
och som är grädde på moset får man halvspydiga svar från electrolux kundtjänst. jag köper aldrig mer någon produkt från electrolux!

Skrivet av: UW 2011-12-21 20:56:55
Hej, Jag lägger mig inte i diskussionen huruvida produkter från olika tillverkare är bra eller inte. Dock vill jag upplysningsvis informera rent allmänt om att vitvaror är fast egendom och omfattas av hemförsäkringen. Anmäl skadorna/felen till ert försäkringsbolag!

Hoppas inte att jag nu slårr in en massa öppna dörrar och i så fall ber jag om ursäkt. Kände att jag i all välmening villee informera om detta.

God Jul på er alla

UW