Ämne: Vatten till Side By Side? Skrivet av: Side By Side 2006-10-16 21:21:48
Hej!
Jag har en fråga ang hur man förser ett side by side skåp med vatten om det inte står nära till vatten/avlopp? Mitt kök är L format och och en dörr öppning skiljer där vattnet finns draget till diskho och där kyl och frys står idag...jag läste på någon produkt att det levererades med en 7 meter slang med side by side men vart bör/är det tillåtet att dra vatten slangen? i väggen? golvet? den kan ju inte bara ligga tvärs över golvet lika med)
Hur har ni andra gjort?
Vore tacksam fär svar innan jag bestämmer mig.
/Side by Side
Anmäl opassande inlägg:
Ämne: Svar på Vatten till Side By Side? Skrivet av: gla amatör 2007-04-19 15:52:34
Har gjort samma sak. Dock hade jag vatten på andra sidan väggen från kylskåpet fungerar utmärkt.
Anmäl opassande inlägg:
Ämne: Svar på Vatten till Side By Side? Skrivet av: Jörgen T 2007-05-11 13:22:34
Vattenledning får gå i väggar och golv om de är av metall och inga skarvar eller kopplingar förekommer i vägg/golv.
Den långa slangen som du beskriver har jag fått förklarat att man kan fästa på väggen med "klammer" på samma sätt som utanpåliggande elledning.
Jag drog min ledning i golvet men se till att en behörig person gör det t.ex. rörmokare, annars får du garanterat problem med försäkringsbolaget vid ev. läckage.