Ämne: Elega
Skrivet av: Jaoe 2007-10-29 14:28:04
|
Fick besök av en köksförsäljare som sedan kom och kikade hemma hos oss och skall komma med en offert. Firman de kom ifrån var Elega. Finns det någon som har någon erfarenhet av dessa eller vet något om dem?
Tacksam för svar!
|
Ämne: Svar på Elega
Skrivet av: köksgrabben 2008-02-23 18:55:41
|
Ja Elega säljer och tillverkar Folierade luckor på en mdf stomme.
helt okej kvalite på det om man jämför med en del polska luckor.
men som sagt det är folierade luckor och inte några laminerade luckor som dom ofta vill ge intryck på.
pass upp och ofta säljer dom luckorna hyfsat billigt men tat väldigt mycket betalt för övrigt.
|
Skrivet av: soffan 2008-08-11 13:59:01
|
dom säljer ej bara luckorna så vad menar du med billiga luckor o hyfsat betalt för annat får du en prisoffert från elega så är den ink ALLT även snickare... o beträffande överdrag som du skriver finns alternativ till det, Elega har även massivt trä osv osv... kvaliten, tappade en sten på luckan innan den blev monterad..blev inte ett märke...
|
Skrivet av: lh 2010-07-13 14:54:00
|
Elega skall ni akta er för. De som sätter in köken har ingen utbildning varken i byggteknik, vvs eller el kunskaper. Inte i mur och puts heller. Finns de som råkat mycket illa ut med sina försäkringsbolag. De kan inte lämna någon garanti eftersom de inte har specialkunskaper i något.
|
Skrivet av: Anders 2010-09-02 18:38:19
|
Jag är super nöjd med Elega! Säljaren var noggrann och sakkunnig och snickaren var perfekt.
|
Skrivet av: Carl 2010-10-11 00:40:20
|
Jag är också supernöjd med Elega : Jag säger bara hur jag vill ha det så fixar dom resten. Mätning, snickare, bortforsling e.tc. Bra koncept!
|
Skrivet av: Bestört anhörig 2010-12-13 12:09:08
|
Har varit i kontakt med en oseriös försäljare på Elega som lurat på en strokedrabbad, halvsides förlamad äldre man ett nytt kök. På ordersedeln är ingen produkt prisspecificerad utan endast en klumpsumma är angiven, inte heller har någon produktkatalog lämnats till köparen. Inte ens priset kan knappast kallas förmånligt - närmare 60 000 kr för ett litet kök, ytbelagda luckor och ett par små bänkskivor, heller inga stommar ingår. Tänker polisanmäla det hela..
|
Ämne: Jag har fått ett kök insatt av Elega.
Skrivet av: Elin 2011-05-19 17:55:15
|
Oj då..
Här stod det mycket blandat om Elega. Jag har själv gjort om ett kök med dessa.
Innan jag gjorde det så ville jag ha tre referenser eftersom jag aldrig hört talas om dom. Han/säljaren hade t.o.m alla tre referenserna på samma gata som jag själv bor på. Jag gick förbi och tittade, Jag tyckte det såg väldigt bra ut och paren som fått dessa kök var väldigt nöjda med allt. Jag bestämde mig och ångrar absolut inte att jag valde kök av dom. Kan varmt rekommendera Elega.
|
Ämne: svar på elega varning!
Skrivet av: Mats 2011-05-23 06:36:49
|
elega, den sämsta som finns på marknaden, säljare som inte kan mäta eller lev rätt luckmodell. snickaren fick lösa alla säljarens problem, hörde sen att snickaren inte fick betalt. köp inte av en dörrknackare
|
|